۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶

مهر نوشت:

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با اشاره به ساماندهی میدان منیریه گفت: این میدان به دو میدان شرقی و غربی تبدیل شده است.
جمال کامیاب  با اشاره به برخی از انتقادها درخصوص حذف میدان منیریه گفت: ساماندهی این میدان آغاز شده است البته بستگی به نوع تحلیل و قضاوت ما نسبت به میدان دارد اگر برداشت ما از میدان یک فلکه ترافیکی است این میدان از بین رفته است اما از نگاه ما میدان محلی برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و در حال حاضر صاحبنظران این حوزه طرحی را مصوب کردند که با سابقه این میدان نیز متناسب است.

وی ادامه داد: در این میدان دو خروجی ایستگاه مترو ایجاد شده و برای آنکه مسافران مترو از این خروجی‌ها وارد خیابان نشوند دو میدان شرقی و غربی پیش بینی شده است همچنین آبنما و مبلمان شهری و مکان‌هایی برای مکث شهروندان در این دو میدان پیش‌بینی شده است. شاید این دو میدان مانند گذشته دایره‌ای برای دور زدن ماشین‌ها نباشد اما طراحی‌ها برای حضور شهروندان و تعاملات اجتماعی ایجاد خواهد شد.

کامیاب با بیان اینکه در میدان سابق منیریه نمادی وجود نداشت گفت: در میدان جدید نیز نمادی پیش‌بینی نشده است اما امکان جمع شدن هیات‌های مذهبی و غیره که پیش از این در این میدان انجام می‌شد در این دو میدان نیز قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی میدان ولیعصر گفت: بزودی کارگاه‌های مترو از این میدان جمع‌آوری می‌شود و ما باید برای آن تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهیم طی دو هفته آینده جلسات ساماندهی میدان ولیعصر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته فراخوانی بین‌المللی برای طراحی و ساماندهی این میدان داده شد که طرحی که مورد موافقت شورای داوران قرار گیرد انتخاب نشد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    15 1
    دیگه میدان منیریه نیست از این به بعد باید بگیم مستطیل منیریه. با اون طراحی افتضاحش. واقعا چه طراحانی ما تو شهرداری داریم؟؟
  • احمد از تهران RO ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 0
    متاسفانه شهرداری به اسم خدمت به شهروندان ، حل معضل ترافیک ، ایجاد پیاده راهها ، خط بی آرتی و مترو و غیره و غیره ، کمر به نابودی آثار و نمادهای تهران بسته . میدان امام حسین رو که کلا شکل قدیمیش رو تغییر دادند و کسبه دور میدان رو بیچاره کردند . میدان انقلاب و ولیعصر که به خاطر احداث خط مترو هیچ شباهتی به گذشته ندارند و از حوض بزرگ و زیبای میدان ولیصر گرفته تا یادگاریهای دیگه این دو میدان که نشان دهنده گذشته بود هیچ نشانی دیگر نیست و کلا وضع به هم ریخته و آشفته ای دارند . نصب تابلوها و پلاکاردهای بزرگ مقابل ساختمانهای واقع در میدان و کور کردن دید و نمای آنها و اینهم که از میدان منیریه که شکل سنتی و قدیمیش رو به هم ریختند . در صورتی که با مطالعه و طراحی بهتر ، شکل سنتی حفظ و ترافیک حل میشه .
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    133 3
    میدان توحید رو که دیدیم برداشتید تبدیل به چه مکان عچیبی کردید که شبیه هیچ منطقه شهری در هیچ جای دنیا نیست.....امیدوارم منیریه رو با او بافت دوست داشتنی و قدیمی اش تبدیل به یک گذرگاه تهوع آور اتوموبیل ها نکنید.
  • قاسم A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    89 2
    باسلام قبلا میدان منیریه منظره زیبایی باسبزه وفواره وحوض داشت که موجب شادی اهالی ورهگذران می شد واین میدان درخاطره اهل محل وره گذران به عنوان یک نشانه ازیک محل باقی مانده بود.ولی الان چی؟هرکاری برخلاف شکل قبلی خودش انجام شود نازیبا وغریب است.
    • احمد از تهران A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      2 0
      خبر آنلاین کامنت میذارم ، انعکاس نمیدی و سانسور میکنی ، واسه همین در قسمت پاسخ دوستمون آقای قاسم کامنت گذاشتم شاید درج کنی .. ضمن تایید حرفهای ایشان باید گفت شهرداری تهران به بهانه حل معضل ترافیک همه آثار و قدمت تاریخی و شکل و قیافه میدانها و خیابانهای تهران رو که همه اش یادگاری از گذشته است رو از بین برده . میدان ولیعصر با اون حوض زیبا از بین رفت ، میدان انقلاب ، امام حسین و حالا منیریه و بقیه جاها . انگار عمدی در کاره.
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 0
    الان واقعا بد طراحی شده
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 0
    برای نابودی یک جامعه کافیست آنرا از هویت فرهنگی و تاریخی اش جدا کرد.نسل بعد از ما هیچ خاطره ای از هویت ایرانی نخواهد داشت. درود ؟؟؟؟بر دست اندرکاران که در هیاهوی روزمرگی شهروندان هر آنچه از دستشان بر میآید برای هویت زدایی انجام می دهند.
  • محمد A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    6 6
    خبر آنلاین با این انتخاب ضعیف عناوین کم کم مخاطباتونو از دست میدین . چون کم کم خبراتونو دنبال نمیکنم و نخونده میگم محتوا ارتباطی به عنوان نخواد داشت.
  • هموطن A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    2 0
    مثل میدان امام حسین که بدترین طرح ممکن رو اجرا کردن