اعزام ناوهای آمریکا به دریای عرب/ پیام "پنتاگون" به ایران: قصد تجسس نداریم

سخنگوی پنتاگون انتشار برخی گزارش ها مبنی بر اینکه ناوهای جنگی آمریکا به منظور انجام ماموریت رهگیری و تجسس کشتی های ایران به آب های یمن اعزام شده اند را تکذیب کرد.

 

 

 


به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا یک ناو هواپیمابر و همچنین یک ناو حامل موشک های کروز هدایت شونده به آب های یمن اعزام کرده است.

ناوهای تئودور روزولت و نرماندی از خلیج فارس به آبهای کشور یمن انتقال داده شدند.

سرهنگ استیو وارن سخنگوی پنتاگون برخی گزارش ها مبنی بر اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منظور انجام ماموریت رهگیری و تجسس از کشتی های ایرانی در آب های یمن را تکذیب کرد.

منابع نظامی گفتند که 2فروند موشک کروز آمریکا جمعه شب گذشته جنوب صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند.

عربستان از پنجم فروردین ماه امسال بسیاری از نقاط یمن به خصوص صنعا را مورد حملات هوایی قرار داده و دست کم 2 هزار و 750 نفر از مردم بی دفاع به ویژه کودکان و زنان را به خاک و خون کشیده است.

در همین وب سایت شبکه خبری یورونیوز با پخش تصاویر ورود ناورهای آمریکایی به دریای عرب گزارش داد:  یک مقام آمریکایی حضور کشتی های این کشور در نزديکی يمن را گزینه ای ضروری در صورت وخيم تر شدن اوضاع در یمن خواند.

از سوی دیگر در ادامه حملات هوایی ائتلاف منطقه ای کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی به مواضع حوثی ها در یمن، یک پایگاه موشکی در صنعا، پایتخت هدف قرار گرفت و در پی آن یک رشته انفجارهای مهیبی این شهر را فراگرفت. در این انفجارها دست کم ۲۵تن از جمله چند کودک جان باختند و نزدیک به ۴۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

گفته می شود این انفجارهای مرگبار در ارتفاعات فج عطان و در ناحیه حدا در نزدیکی سفارت ایران در صنعا روی داده و در پی آن تهران سفیر عربستان سعودی در ایران را احضار کرد.

در پی زخمی شدن دو کارمند سفارت اندونزی در این انفجارها و وارد آمدن خسارت هایی به ساختمان آن، وزرات خارجه این کشور حمله هوایی ائتلاف را محکوم کرد.

در همین حال برنامه جهانی غذا می گوید در تلاش برای رساندن کمک های بشردوستانه به آوارگانی است که به کشورهای مجاور از جمله جیبوتی پناه برده اند. چالیس مک دونوق، سخنگوی برنامه جهانی غذا در این کشور گفت: « گروه های ما به ده ها هزار نفری که در یمن درگیر جنگ هستند یاری می رسانند و در حال تامین کمک های غذایی به آنهایی هستند که از درگیری ها در این کشور گریخته اند.»

به گفته سازمان ملل متحد در درگیری های نظامی در یمن بیش از ۱۳۰ هزار نفر آواره شده اند و بیش از ده میلیون نفر نیز با کمبود مواد غذایی و مایحتاج اولیه روبرو هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    دریای عرب؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد نادري IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    با سلام لطفا محبت فرماييد از مطرح كردن درياي عرب جدا خودداري فرماييد. عدم شناخت و توجه خبرنگاران به اين موضوع و مطرح شدن آن حتي به اقتباس از هر منبعي كه باشد نبايستي مطرح شود چرا كه ترويج و رسانه اي شدن آن ميتواند در دراز مدت باعث لوس شدن و كاهش عرق ملي به نام خليج هميشه فارس ميگردد.