۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۶

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:


رئیس جمهور به منظور شرکت در اجلاس سران آسیا- افریقا با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری عازم اندونزی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، 10 رئیس جمهور، 3 پادشاه و 11 نخست وزیر از کشورهای آسیایی و افریقایی به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس اجلاس آسیا -افریقا در آن حضور می‌یابند.


آقای روحانی هم به عنوان رئیس و عضو مهم جنبش غیرمتعهدها و هم به عنوان یکی از اعضای مهم آسیایی در این اجلاس شرکت می‌کند.


این اجلاس، دو روز در جاکارتا و احتمالا یک روز در باندونگ برگزار می شود و رئیس جمهور از نخستین سخنرانان مراسم آغازین پس از میزبان است که از جایگاه رئیس جنبش غیرمتعهدها و رئیس جمهور یک کشور مهم آسیایی سخنرانی خواهد کرد.


در حاشیه این اجلاس، نشست های دیگری هم تدارک دیده شده است به نحوی که بلافاصله پس از مراسم آغازین، نشست کشورهای آسیایی به ریاست آقای روحانی برگزار می شود و پیش بینی شده است تا جلسه ویژه کشورهای اسلامی نیز برگزار شود.

با توجه به حضور سران بیش از 20 کشور آسیایی و افریقایی در این اجلاس، 10 دیدار دوجانبه با سران این کشورها برای رئیس جمهور تدارک دیده شده است.


اجلاس آسیا-افریقا با عضویت سران چند کشور مهم این دو قاره که می‌خواستند به شرق و غرب متعهد نباشند و غیرمتعهد نامیده می شوند در باندونگ اندونزی تشکیل شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =