۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸

سه مشکل عمده ای که بعد از متوقف کردن سریال "در حاشیه" گریبانگیر جامعه ی پزشکی کشور خواهد شد.

سریال "در حاشیه" به کارگردانی "مهران مدیری" کارگردان مطرح سریال های طنز تلویزیونی در ایران این  روزها موضوع  دعوای بین شبکه ی ۳ سیما و جمعی از پزشکان شده است.

پزشکان معترض معتقدند در این سریال به حرفه ی پزشکی توهین می شود و رفتارهای  نشان داده شده ی کادر درمانی در سریال با واقعیت سازگار نیست. اینکه این ادعای پزشکان معترض چقدر دقیق، درست و از دیدگاه هنر نمایش و حقوق فردی و اجتماعی قابل طرح می باشد موضوعی است جداگانه که این روزها در مورد آن بحث های فراوان و خوبی مطرح شده است. اینکه یک اثر نمایشی طنز چقدر باید مواظب حرفه های اجتماعی، لهجه های گوناگون، قومیت های مختلف، ادیان، مذاهب...باشد مسئله ای است پیچیده اما اینکه گروه های مختلف اجتماعی موقعیت و حیثیت خود را با پخش یک سریال طنز در خطر ببینند هم مسئله ی نگران کننده ای است. باید دید چرا سطح تحمل در جامعه تا این حد پایین آمده که حتی طنز هم قابل تحمل نیست. پزشکان به عنوان بخش تحصیلکرده ی جامعه که نزدیک به یک دهه از عمر خود را در محیط های دانشگاهی و علمی سپری می کنند اگر توانایی نقد طنز آمیز را نداشته باشند پس چه انتظاری از مراجع قدرت در جامعه داریم که پذیرای نقد باشند و متاسفانه اتفاقات اخیر نشان می دهد که نقد ناپذیری نه رفتاری اضافه شده و تحمیل شده به جامعه ی ما که رفتاری نهادی است و در متن جامعه حضور و ظهور دارد و فقط مخصوص ارباب قدرت نیست.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که قرار است تولید این سریال متوقف شده و به ۹۰  قسمت پیش بینی شده نرسد. اگر این خبر درست باشد در آن صورت باید توقف این سریال را به عنوان یک پیروزی برای پزشکان معترض دانست اما این پیروزی حد اقل سه مشکل بزرگ را نیز برای کلیت جامعه ی پزشکی به ارمغان خواهد آورد. اولین مشکل بالا رفتن شدید توقعات و انتظارات جامعه از پزشکان و مراکز درمانی است. مردم عاملین توقف سریال طنزی را که شب ها برای دقایقی ایشان را سرگرم می کرد و لبخندی هر چند اندک بر لبانشان می آورد  زیر سؤال خواهند برد و از این پس کوچکترین کاستی را در بیمارستان ها نخواهند بخشید و اگر کارمندی در یک درمانگاه در کار خود اشتباه یا کم کاری کند بلافاصله به  او و همکارانش یادآوری خواهند کرد که "دیدید مهران مدیری درست می گفت؟!" در حالی که اگر این همه حساسیت جامعه ی پزشکی برانگیخته نشده بود و سریال طنز تلویزیونی در حد خودش نگه داشته می شد شاید ربط دادن هر نقص و کاستی به بیان حقیقت در سریال "در حاشیه" موضوعی بی اساس جلوه می کرد. 

مشکل دومی که پزشکان پس از موفقیت در توقف سریال "در حاشیه" با آن مواجه خواهند شد جنبه ی حقیقی و واقعی پیدا کردن داستان ها و اتفاقات این سریال است. اتفاقات نمایش داده شده در سریال "در حاشیه" برای سرگرمی مخاطب در قالب طنز ساخته و پرداخته شده و البته از عنصر اغراق نیز استفاده ی فراوان برده است. صحنه ی جا ماندن حلقه ی ازدواج به همراه جعبه ی آن و صورتحساب چند متری در در شکم بیمار، عمل پیوند "آپاندیس" یا عکس "سلفی" گرفتن در رادیولوژی...اینها همه جنبه ی فانتزی و خیالی قوی دارد که بر جنبه ی واقعی و حقیقی آن غلبه دارند اما همه ی این صحنه های خیالی و فانتزی بعد از واکنش تند پزشکان خشمگین صورت دیگری به خود خواهند گرفت و این اتفاقات عجیب و غریب که بیشتر برای گرفتن خنده از تماشاگر ساخته شده اند ناگهان رنگ حقیقت و واقعیت پیدا خواهند کرد و ذهن تماشاگران را به این نکته متوجه خواهند ساخت که شاید این اتفاقات واقعا دارد در بیمارستان ها می افتد وگرنه چه لزومی داشت جامعه ی پزشکی در این سطح به این صحنه ها اعتراض کنند؟!

مشکل سومی که این نوع اعتراض ها برای جامعه ی پزشکی به وجود خواهد آورد شک و تردید فیلمسازان برای دستمایه قرار دادن سوژه هایی است که نقش اول آنها پزشک، پرستار یا کارمند یک مرکز درمانی باشد که این موضوع در بلند مدت به نفع صنف بهداشت و درمان کشور نخواهد بود و ارتباط این حوزه ی مهم خدمات اجتماعی با مردم و جامعه را دچار خلل خواهد کرد. نباید فراموش کرد پزشکان از تاثیر اجتماعی سریال "در حاشیه" نگران هستند پس به همین میزان باید از فراموش شدن تدریجی خود در عرصه های فرهنگی و هنری نیز نگران باشند چرا که از قدرت رسانه ای همچون تلویزیون و هنری چون نمایش به خوبی آگاهند که اگر نبودند از پخش سریال مهران مدیری به فغان نمی آمدند!

سریال "در حاشیه" از نظر موضوعی تفاوت چندانی با بقیه ی کارهای شاخص "مهران مدیری" ندارد. در چند کار این طنز پرداز تلویزیونی اغلب "سیامک انصاری" در نقش یک فرد آگاه و دلسوز وارد جامعه و مجموعه ای می شود که پر است از آدم های نادان، نا آگاه، بی توجه به وظایف اجتماعی و بسیار خودخواه که سعی دارند او را هم مثل خودشان کنند و این تنها آدم آگاه و مقید به وظیفه ی اجتماعی را از نفس بیاندازند و اصلا کشمکش دراماتیک نمایش میان این فرد آگاه و بقیه ی آدم های بی قید اطرافش به سامان می رسد. در "شب های برره" و "قهوه ی تلخ" همین موضوع وجود دارد و به نوعی دیگر در "در حاشیه" نیز تکرار می شود اما در "شب های برره" و "قهوه ی تلخ" سیامک انصاری وارد یک جامعه ی خیالی می شود پس صدای آنچنانی از کسی در جامعه ی واقعی در نمی آید اما در "در حاشیه" مهران مدیری، سیامک انصاری را به یک فضای واقعی می فرستد و البته هزینه ی این انتخاب برای او کم هم نیست. شاید مهران مدیری از سکانس های اتاق عمل در سریال "شوخی کردم" و بازخوردهای اغلب مثبت در میان مخاطبان خیلی ذوق زده شده بود که تصمیم به ساخت "در حاشیه" گرفت اما امروز دریافته که در چه راه مشکلی قدم برداشته و ممکن است حتی آخر این بازی به ضرر او تمام شده و مغلوب پزشکان شود. پزشکانی که شاید از توقف این سریال سرمست شوند اما خیلی زود باید هزینه های گزاف آن را در طولانی مدت بپردازند.

پزشکان را صبر و تحمل باید...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    168 4
    دوستان تا سه شب قبل منم نظرم أين بود كه سريال لوس و بي مزه هست ولي شنبه شب كه سر و كارم به بيمارستان كشيد خيلي إز أين طنزها را در واقعيت ديدم إز داشتن بارتي و آشنا تو بيمارستان تا صورت حساب و عددا و قلم هاي داخلش.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
      15 0
      هر کسی که در این کشور حتی فقط یکی دوبار سرو کاری با بیمارستان ها داشته چه خصوصی چه دولتی به اندازه 1000 قسمت سریال مدیری تجربه های بد و گاها زشت و کلی حرف برای زدن داره.
    • نسیم A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
      0 0
      سری دوم سریال که توی زندانه و ربطی به بیمارستان نداره
  • oa IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    100 2
    چرا انقدر اعتراض اقایان تحصیلکرده؟
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    84 2
    باید یه بار هم که شده اقتدار نشون بدن و بذارن پخش این مجموعه ادامه پیداکنه.متاسفانه در حال حاظر هیچ قشری جنبه ی انتقاد را ندارد.
  • بی نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    89 1
    فکر کنم این جمله رو از این به بعد بشنوم :فیلیپین درس خوندی؟
    • بی نام RO ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      3 1
      خوب، مگر بهت بر می خورد؟
  • saheb IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    97 3
    تاسف آوره مهران مدیری دوست داریم
  • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    16 0
    ضمن تشكر بايد اضافه كنم كه اعتراض پزشكان بي مورد و فاقد وجاهت است .اساسا به اين فكر كنيم اگر سريال ادامه نيابد آيا جامعه را كلاسه بندي نكرديم ؟ آيا جامعه ما رسما فئوداليته است ؟ آيا اساسا اگر در فيلمي مثلا مديرعامل شركتي دزدي كرد مديران عامل كل شركتهاي ايران حق اعتراض دارند ؟ آيا ثبت شركتها به استناد فلان ماده قانون تجارت ميتواند ادامه پخش فيلم را بگيرد ؟ سوال بعد اينكه چرا يك پزشك خودش را معادل جامعه پزشكي ميداند ؟ اگر اين حق را دارد چرا رفتگران براي خود جامعه ندارند ؟ جامعه چرخ دواران چه ميشود ؟جامعه مغنيان كشور؟ جامعه فيلتر فروشان ؟ اگزوز خودرو ؟...چرا ؟ چون آنان پزشك نيستند؟ ادا و اطوار روشنفكري لازم هست اما كافي نيست براي چه ؟ براي بهتر شدن وضعيت اجتماعي و اقتصادي .
  • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    15 0
    به عنوان يك نمونه مگر زير ميزي گرفتن عده ايي از پزشكان موضوغ غريبي است كه حالا اينطوري ناراحت ميشن؟ يادتون رفته پارسال تو تلويزيون گفتن حق هر پزشكيه زير ميزي بگيره؟؟ به خدا تو مطب يه دكتري همراه مريض التماس ميكرد به دكتر بگين مريضشو مرخص كنه چون زيرميزيه دكتر رو نداده بود و اجازه مرخص كردن مريض رو نميداد اين واقعيت جامعه ماست. البته هنوز پزشكان با وجدان هم هستن....
  • پزشك A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 16
    در مورد اولين نكته اي كه اشاره كرديد به نظر نمي رسد كسي به جزخود قلم به دستان اين اصطلاح ديديد مديري راست ميگفترا بدعت بنهند؛در مورد نكته ي دوم نياز به اثبات چيزي نيست.يك بيمار در اتاق راديولوژي به وضوح شاهد مراحل رسيدگي به وي خواهد بود و نيازي نيست كه با اين جملات شبهه پراكني در احاد جامعه رواج داده شود و در مورد اخرين مشكل بايد خدمتتان عرض كنم كه دغدغه ي هيچكدام از پزشكان بازي كردن در سكانس هاي سريال هاي تلوزيوني نيست كه از محو شدن در اين فضا ها نگران باشند و به فغان بياينددر انتها به عنوان يكي از طرفداران كارهاي اقاي مديري بايد عرض كنم كه به نظرم ايشان نه از سر كينه و قساوت بلكه از سر نا اگاهي دچار اشتباه بزرگي شده اند كه قشر پزشكان را دستمايه طنز خود قرار داده اند.
  • بی نام A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    16 1
    مهران مديري مردم رو داره
  • بی نام A1 ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    10 0
    نکته دوم دقیقا اتفاق افتاده. تا دلتان بخواهد جا گذاشتن دیدم. از چاقو و قیچی جراحی تا باند. واقعا برای این سطح تحمل متاسفم
  • بی نام IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    3 17
    سریال قطع میشه مریض و دکتر هم تغییری تو روند کاریشون ایجاد نمیشه, اینقدر فلسفی نکنید عدم پخش یه سریال سطحی و آبدوغ خیاری رو
  • محمد01 A1 ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    10 0
    ای بابا سلفی گرفتن رادیولوژی که خیلی قدیمی بود اغراق نیست تازه سلفی با بیمار سکته مغزی هم داریم
  • بی نام A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    9 0
    تحلیل هوشمندانه ای بود . یک نکته دیگر اینکه به نظر میرسد پزشک اصیل و مقید به قوانین که به هیچ عنوان رسالت خطیر خود را قربانی زیر میزی و ... و نهایتا پول نمیکند اصولا نه تنها اعتراضی به این سریال ندارد بلکه ازذکر ناهنجاری های صنف خود بسیار هم خوشنود است با این حال معلوم است اعتراض کنندگان محترم اغلب یا مدرک گرفته از فیلیپین هستند و یا با پول و ... توانسته اند مدرکی برای خود دست و پا کنند و الا....
  • سحر IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 4
    اگر این سریال به این شدت و حدت ساخته نمی شد و مرزها رو نگه می داشت ،نیمه کاره تموم نمی شد تا 3 تا پیامد هم براش در نظر گرفته بشه.
  • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    3 0
    زنده باد مهران مدیری
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    3 0
    عالی بود
  • وحید IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    2 13
    برادر من مشکل من به عنوان پزشک با انتقاد از جامعه پزشکی نیست. مشکل با لودگی است. صدا سیما هم هرگز به خاطر اعتراض پزشکان از پخش سزیال دست نکشید بلکه علت کیفیت پایین ان بود.
  • mehrabmk A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    10 0
    یک بنده خدایی رفته بود بیمارستان سنگ کلیه اش رو عمل کنه روز عمل سنگ کلیه دفع میشه هرچی به دکتر میگه من سنگ کلیه ام دفع شده دکتر قبول نمیکنه و میگه من به خاطر عمل تو اومدم پس باید عمل شی یک پرستار بهش میگه فرار کن وگرنه عملت میکنن................. این اتفاقات در اکثر بیمارستانها میفته و باورش برای دکترها سخت شده ..... خواهر خودم رفت نوار قلب گرفت گفتن قلبت سوراخه تا ثابت شد این حرف دروغه کلی روحیه خواهرم بهم ریخت..........خانمم رفت سونوگرافی گرفت بهش گفتن بچه مرده فردا رفتم دوباره همونجا سونوگرافی گرفت گفت مشکلی نداره جواب این اتفاقات رو کی باید بده .....
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    7 0
    با تشكر از زحمات جامعه پزشكي/ اين اين قشر زحمات زيادي را مي كشند اما خدا نكند كارتان به بيمارستان و دكتر و درمان بيفتد اگر افتاد مي بينيد كه چه نواقصي وجود دارد. به واسطه بيماري مادر و پدرم چند ماهي است درگير اين قضايا هستم و از نزديك اين نقايص را درك كرده ام . مشكلاتي كه در بهترين بيمارستان خصوصي در مشهد داشتم و از نوبت هاي سه يا چهار ماهه پزشكان در مطبشون گرفته تا متاسفانه دير رسيدن اورژانس و فوت مادر عزيزم.....
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    9 0
    قدر مهران مدیری را بدانیم
  • شانلی A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    9 0
    اتفاقا "در حاشیه" نسبت به کارهای دیگر مدیری، بیشتر به واقعیت نزدیکه و در اون کمتر عنصر اغراق به کار برده شده؛ در واقع، عملکرد فعلی جامعه پزشکی به اندازه کافی طنزآمیز هست که توش نیازی به اغراق و غلو نباشه.
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    82 3
    پزشکان را "جنبه" باید ....
  • مصطفی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    10 0
    اونایی اعتراض کردن که دیدن نوندونی شون داره قطع میشه و کاسبی شونداره کساد میشه. پیش خودشون گفتن اگه اعتراض نکنیم مردم فکر می کنن همه این حرفا راسته اما "طنز یعنی واقعیت تلخ ". نمی دونم با چه شغلی یا چه لهجه ای میشه شوخی کرد ولی به کسی برنخوره ؟
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    107 2
    درود بر مهران مدیری فساد در حوزه پزشکان خیلی بیش از اینهایی است که آقای مدیری نشان دادند
  • رضا A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    78 3
    از نظر پزشکان هرچی پول هست ماس ماس
  • شروین A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    76 5
    امان از برخی پزشکان بی سواد و بی فرهنگ
    • بی نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      51 0
      فقط برخی... تو هر هزارتا شاید یدونه پیدا کنی پولکی نباشه یا به معنای بین المللی و قدیم ایران "طبیب" باشه از تشخیص اشتباه که دیگه واویلا هیچی نگم یکی از پزشکان بسیار برجسته ایران پسرش دانشگاه قبول شد. بهش تبریک گفتم . گفت تبریک نداره. اونقدر سطح پزشکی ایران پایینه. درس خوندن معنی نداره. فقط باید ی مدرک بگیره بفرستمش بره خارج تازه دکتر بشه و برگرده. بدونید این پزشک شاگردای زیادی رو فرستاده خارج درس بخونن. هرچند همین شخص، دست خطشو فقط یجا میتونه بخونه. فقط هم ازمایشات ام ار ای یکجا رو قبول داره و فقط سی تی اسکن مرکزی که خودش شریکه تویش
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    90 6
    به عنوان هنرمند مهران مدیری کارش رو به نحو احسن انجام داد و مردم خودشون میفهمند
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    63 4
    پزشکها با ریزه کاریهای این سریال مشکل دارند مثلا وجود یه زهتاب تو هر بیمارستان و غیره
  • من تافته جدا بافته نیستم EU ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    64 7
    من که با دیدن و شنیدن عکس العمل های پزشکان معترض به این سریال، دیدم نسبت به این قشر عوض شد.
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    25 68
    هم وضعیت خدمات پزشکی در کشور افتضاح هست و هم سریال مهران مدیری بی‌نهایت لوس و پیش‌پاافتاده است. کلاً همه چی‌مون به همه‌چی‌مون میاد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      1 3
      احسنت. خاصه این کاراکتر بهروز که اصلا در ظرف طنز و شوخی هم نمی‌گنجه.
  • دانا A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    103 3
    ممنون از شما بخاطر نوشته زیباتون ولی به شخصه اعتقاد دارم عمده پزشکان ایرانی بخصوص متخصصین بیشتر تجارت میکنند تا طبابت و بیماران را به شکل مشتری میبینند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    14 49
    هیچ مشکلی پیش نمیاد
    • بدیع الزمان...... A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      42 7
      دقیقا ...جماعت چرتی ،ملت خواب.....اینها فقط جوگیرند....
  • نسرین IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    77 9
    مهران مدیری همیشه درست میگه
  • ramin TR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    4 0
    پزشکان ایرانی بخصوص متخصصین بیشتر تجارت میکنند تا طبابت و بیماران را به شکل مشتری میبینند پزشکان بدون سرمایه گذاری تجارت پر سود رو دارن که تو هیچ کشوری پزشکان همچین در آمدی ندارن
  • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    3 0
    به نظرم چیزی رو که مردم تایید میکنن حقیقت داره و اغراق نیست. اینا تجارت میکنن نه طبابت و اثباتش خیلی راحته هر پزشکی که اعتراض داره اجازه تحقیق در مورد اموال و دارایی هاش قبل از گرفتن مدرک و حال حاضر رو بده تا مشخص بشه دم خروس از لباس کی بیرون میزنه. اینا اکثرشون تجارت میکنن همه اینو میدونن همه مردم دروغ میگن فقط قشر پزشکان راست میگن
  • علي RO ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 17
    پزشكان پخش سريال رو متوقف نكردند. سريال نتونست انتظارات رو برآورده كنه و به جاي طنز ، لودگي و مسخره بازي شده . در ضمن اشكال اين كار مخدوش كردن اعتماد مردم نسبت به حرفه پزشكي است .
  • نصرت اله A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    9 0
    درووووووود بر مهران مدیری بیشتر دکترا فقط پولو میشناسند.سوگند سقراط ول معطله
  • هما US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    1 0
    صحنه ی جا ماندن حلقه ی ازدواج به همراه جعبه ی آن و ...اینها همه جنبه ی فانتزی و خیالی قوی دارد که بر جنبه ی واقعی و حقیقی آن غلبه دارند کی میگه؟ کم ندیدیم ویدئوهایی که از اتاق عمل دادن بیرون واسه خنده فامیل ما قیچی موند تو شکمش به رحمت خدا رفت صورتحساب چند متری واسه هیچی کاملا درسته تا دلتون بخواد دو ستام رفتن بیمارستان واسه ی مریضی عادی، کلی پول دادن و عمل شدن و همراه با همون مریضی یسری مریضی دیگه برگشتن خودم و دوستم سر دو تا موضوع مختلف شکایت پزشکی داشتیم...
  • محمدرضا A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    4 1
    طنزهاي اين چنيني براي جامعه چند فرهنگي ما با اين همه تنوع لازمه. ما نياز به بالا بردن ظرفيتها مون داريم و طنز يكي از قوي ترين ابزارها براي اين منظور هست ضمن اينكه مردم هم اوقات بهتري رو در كنار خانواده تجربه ميكنند. اگر قراره براي درست شدن جامعه از خودمون شروع كنيم به نظرم نقدپذيري شروع خوبيه.
  • دکترجاوید US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    5 0
    در هم ریخته گی جامعه به دلیل نبود قانون فراگیر و در خور، وضع کار و درآمد زایی را با مشکلات عدیده روبرو کرده است. افراد اصناف مختلف در کار خود ناچار به اعمال غیر متعارف و گاه نا هنجار دست می زنند که در جامعه ی ما سابقه نداشته و یا کمتر معمول بوده. پزشکی هم از این ناهنجاری در امان نمانده و متاسفانه همان رویه ی سایر اصناف را در پیش گرفته که این با توجه به جنبه ی قدسی و روحانی که در تاریخ ایران برایش قائل بوده اند، نا پسند تر جلوه کرده و می کند. طنز برای تلطیف و توجه دادن به جایگاه اصلی سوژه است. متاسفانه پزشکان از جایگاه مقدس پیشین به این طنز نگاه می کنند، اما متاسفانه امر پزشکی هم پای سایر ین به همان راه نا متعارف می رود.
  • مسعود IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    5 0
    درود به غیرت و جرئت و شهامت استاد مدیری که بجای اینکه مردم رو وادار به گریه کنه، اونها رو حالا نه از ته دل ولی هرچند کم می خندونه و لبخند رو بعد از سالها اشک و اندوه به تلویزیون و مردم ایران هدیه میکنه.....
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    12 0
    چرا به مرگ 9 نوزاد معصوم بستري در "ان ای سی یو" به علت عفونت دستگاه بیمارستان اعتراض نمیکنند ای دکتر های معترض به لبخند
  • لیلا IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    7 0
    از برنامه آقای مدیری راضی هستم و به نظر من هر کسی کا با این برنامه مخالفت کردهخودش حتما شخصیت اش مانند همان شخصیت های داخل فیلم است
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    17 1
    خلاق ترین هنرمند ایران آقای مهدان مدیری است
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    5 0
    وقتی دوستم رزیدنت زنان بود می گفت رحم خانمی را جراحی کرده و درآورده بودیم فرستادیمش سونوگرافی بعد از عمل وضعیتش را بررسی کنیم ... آقای دکتر رادیولوژیست نوشته بود رحم در اندازه و وضعیت نرمال....
  • شیفته شیرازی A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    با درود به ناصر مردانی که خود هنرمندی اهل درد وکارگردانی صادق و خبره است . اما به نظر من مشکل اصلی سازمان صدا وسیما است که غیر از سانسور سیاسی عقیدتی امکان نظارتهای کیفی را ندارند وعملا طنز ودلقک بازی رااز هم تفکیک نمی کنند وبه عنوان طنز به یکی از مطرح ترین وبا نفوذ ترین اقشار روشنفکر وموثزجامعه توهین می کنند.دکتر بازی از قدیمی ترین تقلید های تخته حوضی ایرانی وسابقه ای طولانی تر از نمایشهای دوره قاجار دارد. در گروههای نمایشی این تقلید آموخته وهمیشه آماده و دم دستی آنهاست . دیگر .اینکه هر کس دل پری از دکتر ودارو ودرمان دارد دلیل استفاده همگانی وروز افزون از پزشک دارو ودرمان است نه مطلقا ایرادومشکل جامعه پزشکی کشور. به یاد داشته باشیم برخی از ما ازلحضه تول دتا روزی که جان دربدن داریم جا
  • نامدار IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    2 0
    با تشکر از جناب مردانی بخاطر تحلیل ارائه شده بنظرم ادامه پخش سریال باعث می شود که به وزارت بهداشت هم بر بخوره و فکری برای این معضل اقتصادی کند که بالاخره شکا خصوصی در بهداشت جواب می دهد یا شکل دولتی؟ هر کدام چه شاخص هایی باید داشته باشد که مردم بعنوان گیرندگان خدمات با خیال آسوده از خدمات استفاده کنند و به فکر پاسخ گویی و دعوای لفظی با کارکنان در هنگام معالجه نباشند . چه شاخص هایی برای انتخاب پزشک و پرستار بایستی هنگام جذب داشته باشند که توان کار در شرایط پر استرس بیمارستانی را داشته باشند . سیستم های ارزیابی وزارت بهداشت بایستی مقتدرانه تر عمل کند تا کار به " مدیری درست میگفت " نرسد . ارادتمند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    2 0
    مشکلات مربوط به رفاه بالا و مادی جامعه پزشکی و همچنین رانت های دولتی سرشار آن بوجود امده شما این درامد هنگفت را بسیاری از سطح های مختلف تحصیلاتی نمبینید ایران هم اکنون بازار پرمنفعتی برای این گروه شده که متاسفانه فقط نوع ایرانی این گروه خود را تافته جدا بافته عالم می داند و فراموش میکنند که بسیاری دیگر از افراد اجتماع در سطح های بالای علوم دیگر در جامعه با بودجه و درامدی بسیار پایین تر مشغول به خدمت هستند. فاتحه جامعه پزشکی خیلی پیشترها خوانده شد و سریال آقای مدیری فقط تلنگری به ان بوده است.فراوان است مثالهایی از این دست که تجویز داروهای گرانقیمت و نوشتن آزمایشات برای بیماریهای آسان و مشخص که برای پرهزینه شدن وضعیت بیمار بکار می برند و حتی بیمار با وضعیت بحرانی را در مطب نمی پذیرند