۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
زنی با زنبیل، بعد از 10 سال

مجموعه داستان «زنی با زنبیل» نوشته فرخنده آقایی پس از ۱۰ سال منتشر شد.

فرخنده آقایی درگفتگو با مهر از انتشار مجموعه‌ای از داستان‌های خود پس از ۱۰ سال خبر داد و گفت: مجموعه داستانی «زنی با زنبیل» من اولین کتابی است که پس از ۱۰ سال از من در حال منتشر شده است. در این مدت همزمان سه کتاب در وزارت ارشاد داشتم که به تازگی توانستند مجوز بگیرند و از میان آنها این یکی را نشر نشانه منتشر کرده است.

وی افزود: «زنی با زنبیل» مجموعه ۵۲ داستان کوتاه از من است که در حجمی بالغ بر ۱۵۰ صفحه منتشر شده است و موضوع اصلی تمامی داستان‌های آن نیز زنان در طبقات پایین اجتماع و مسائل مرتبط با آنهاست.

آقایی تصریح کرد: داستان های این مجموعه که برخی از آنها در حجم یک صفحه و برخی نیز در حجمی بیشتر تا مثلا سه صفحه نوتشه شده است، داستان‌هایی مستقل هستند که ارتباطی با یکدیگر ندارند اما فضای همه آنها گزارشی تازه از وضعیت اجماعی زنان به ما می‌دهد.

این نویسنده همچنین افزود: در این سالها به نظرم می‌رسید که ادبیات ما بیشتر کافه‌ای و آپارتمانی شده و کمتر اثر داستانی را می‌شود یافت که داستان‌هایی از طبقات فراموش شده اجتماع را روایت کند. من به همین خاطر بود که به سراغ این طبقات رفتم. این داستان‌ها حاصل چندین سال یادداشت برداری من است و کسانی که پیگیر آثار من باشند برای آنها این داستان‌ها نا آشنا نیست.

آقایی ادامه داد: من بعد از ۱۰ سال موفق به انتشار کتابم شده‌ام. همزمان با این کتاب دو کتاب دیگر من هم از وزارت ارشاد مجوز انتشار گرفت. یکی از آنها داستان بلند «سه نفر بودیم» و دیگری رمان «با عزیز جان در عزیزیه» که یک رمان سفرنامه است و منتظرم چاپ بشود.

وی تاکید کرد: من در این مدت کم کار نبوده ام بلکه آثارم امکان چاپ پیدا نکرده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =