تسنیم نوشت:

امارات یکی از متحدان تاثیرگذار آمریکا است که باراک اوباما برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال لابی‌گری با این کشور است.

 باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد توافق هسته‌ای با ایران به دنبال جلب نظر متحدان خود در خاورمیانه است. دیدار امروز (دوشنبه) وی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد دبی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وال‌استریت ژورنال اعلام کرد اوباما برای جلب حمایت بیشتر از توافق هسته‌ای با ایران به دنبال لابی با امارات است . هرچند امارات یکی از مهمترین متحدان آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود اما در کنار عربستان، بحرین، مصر و اردن یکی از کشورهایی است که نسبت به این توافق و همچنین لغو تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کرده است.

اوباما در 25 و 26 خرداد میزبان رهبران شورای همکاری خلیج فارس در کاخ سفید و کمپ دیوید خواهد بود و حمایت شیخ محمد از اوباما می‌تواند به حمایت کلی شورای همکاری منتهی شود.

مهمترین نگرانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مسائل امنیتی  است و تضمین این مسئله نیز می‌تواند از طریق فروش تسلیحات جدید، افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس و ایجاد خطوط قرمز جدید خواهد بود تا بدین ترتیب امکان اقدام نظامی علیه ایران وجود داشته باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =