تسنیم نوشت:

وزیر رفاه با اشاره به اینکه مساله معلول و سالمند عاطفه و برگشت به زندگی است، نسبت به بی‌اعتنایی به سالمندان هشدار داد.

علی ربیعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور که با حضور معاونان وزارت رفاه، سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور برگزار شد گفت: پیشنهاد می‌دهم خیریه‌ای در مجلس برای ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بهزیستی تشکیل شود تا منشأیی برای خیر جمعی برای این سازمان بوده و ضمنا عقبه حقوقی و فکری ایجاد کند.

او ادامه داد: عمر کاری ما 4 سال و نهایتا 8 سال است و به طور قطع نیاز به فکر و ایده جدید داریم. برای جابه‌جایی رئیس سازمان بهزیستی نیز استخاره کردم که آیه عجیبی آمد؛ در این جابه‌جایی مصلحت جامعه هدف و بهبود وضع آنها را مدنظر داشتم.

وزیر رفاه گفت: برای ما افزایش منابع، فکر و تحول بیشتر در سازمان بهزیستی مدنظر بود و در راستای اجرای برنامه‌های این سازمان باید درست تصمیم بگیریم چرا که در قبال خدا، امام، مقام معظم رهبری و شهدا مسئولیم و باید به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی اضافه کنیم، برخی افراد خود را وقف می‌کنند تا پایه‌های نظام مستحکم‌تر شود، امیدواریم ما نیز از این گروه باشیم؛ ما حق نداریم موفق نشویم ما به دولت، نظام و جامعه تعهد داریم.

ربیعی همچنین گفت: باید رفتارهای فراموش‌شده در جامعه را احیا کنیم و بهزیستی پایگاهی برای این امر است. در جامعه امروز باید ارزش‌ها و استحکام اجتماعی احیا شود، باید توجه کنیم که تنهایی‌ها در جامعه آسیب به بار می‌آورد و شاید بهزیستی یکی از متولیان این موضوع باشد، باید به ارزش‌ها و زمانی برگردیم که افراد خود را برای ارتقای دیگر پل عبور می‌کردند. ما در دوران جنگ نیز نشاط اجتماعی داشتیم و این از برکات آن دوران بود.

او با بیان اینکه وجوهی از کار در سازمان بهزیستی هنوز کشف نشده است، گفت: جامعه ما نیاز به نشاط اجتماعی دارد و باید بدانیم که پاشیدن پول در جامعه نشاط و خوشبختی نمی‌آورد. بهزیستی جزء گروه‌هایی است که همواره مورد تاکید امام (ره) بود، نباید بگذاریم صدای محرومان در جامعه خاموش شود و باید پناهگاه کودکانی باشیم که هیچ‌کس پناهگاه آنها نیست.

وزیر رفاه گفت: آمارها نشان می‌دهد که سالمندان رها شده در خیابان روبه افزایش هستند، در حالی که این موضوع در گذشته تنها در مورد برخی نوزادان اتفاق می‌افتاد. باید بدانیم که مساله معلول و سالمند مساله عاطفه و برگشت به زندگی است. ما باید طعم شیرین نظام جمهوری اسلامی ایران را بچشیم و آنها احساس کنند که این نظام متفاوت است، با توجه به نامگذاری این سال به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی می‌توانیم تحقق این نام را از همین نقطه و سازمان شروع کنیم.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =