آیا روحانی هم باید به ورزشکاران مجوز پورشه و مازراتی بدهد؟

کشتی گیران بعد از پیروزی بزرگ در لس آنجلس مدام فکر می کردند پاداش هایی رنگارنگ می گیرند. از همان لس آنجلس رویای شان دیدار با رئیس جمهور بود و البته احتمالا حواله ورود خودرو اما سجادی معاون ورزش کشور می گوید عایدی آنها از این افتخارات هیچ است!

داریوش سعیدی-خبرآنلاین :قهرمانان کشتی از لس آنجلس به انتظار این بودند که برای قهرمانی شان پاداشی ویژه بگیرند اما ارجاع آنها به آیین نامه قهرمانان یعنی اینکه حتی ریال پاداش نخواهند داشت . آنها که رئیس فدراسیون شان رابطه ای چندان گرم با وزیر ورزش ندارد ، احتمالا از قبل اعزام به لس آنجلس می دانستند چه سرنوشتی در انتظارشان است. آنها اما از همان جا پروژه ای را کلید زدند که هادی عامل در حین کشتی های شان مدام تکرارش می کرد ، دیدار با رئیس جمهوری به ازای قهرمانی بزرگ در خاک آمریکا . دیداری که می توانست آیین نامه مربوط به اهدای جوایز را دور بزند.
پاداش های سکه ای برای قهرمانان ، البته دیگر مدتهاست که هیجانی برای شان ایجاد نمی کند.درست از زمانی که حمید سوریان توانست از رئیس جمهور پیشین مجوز ویژه واردات خودرو بگیرد ، باب شد. این قهرمان سرشناس کشتی فرنگی دنیا در آن سال ها توانست 3 مجوز ویژه واردات خودروهای خارجی دریافت کند. این آغاز مسیری بود برای مجوزهای ویژه ای که خیلی از قهرمانان در سال های بعد به آن رسیدند. ورزشکارانی چون کریم باقری ، فرهاد مجیدی ، حسین رضازاده و خیلی های دیگر به بهانه های مختلفی چون بازی فوتبال با رئیس جمهور بولیوی یا اتفاقاتی از این دست گرفتند. مجوزهایی که تبدیل شدند به خودروهایی چون پورشه ، مازراتی ، بنتلی ، رنجروور و ... که به دلیل انحصاری بودن شان در ایران به جای قیمت 1 یا دو میلیارد تومانی گاه تا 8 میلیارد تومان معامله شدند و رانتی عجیب ایجاد کردند. این مسیر باز بود تا زمانی که تیم ملی به جام جهانی برزیل صعود کرد و احمدی نژاد قول این جوایز را به تیم کروش داد.

دولت جدید اگرچه این پاداش را در تضاد با قوانین کشور برای ممنوعیت واردات خودروهای بالای 3500 سی سی می دید اما ناچار شد با کمی تغییر در نوع مجوزها و البته لحاظ کردن اهمیت کارشان ، برای آنها پاداش واردات خودروهایی تا 3500 سی سی بدهد. همزمان ملی پوشان والیبال هم به موفقیت بزرگی رسیدند و آنها هم توانستند از این قانون استفاده کنند و مجوزهای مربوط به خودرو بگیرند.

این اما به عادتی برای قهرمان ها بدل شده بود. آنها با هر موفقیتی انتظار داشتند تا دولت دست به جیب شود و برای شان مجوز ویژه خودرو در نظر بگیرد ، کاری که وزارت ورزش به دستور دولت با نگارش قانون جدید پاداش های ورزشی ، به مقابله اش رفت.

تصمیمی که البته باعث شده تا ملی پوشان والیبال نتوانند پاداش خودروهای شان را بگیرند ، قهرمانان بازی های آسیایی اینچئون هم دانستند تنها سکه باید بگیرند و حالا کشتی گیران هم باید تمکین کنند. اگرچه بر اساس این قانون پاداشی برای این موفقیت بزرگ شان در نظر نگرفتند و باید برای شان راهکاری در نظر بگیرند. راهکاری که نیازی به دیدار با رئیس جمهور و پاداش هایی خارج از عرف نداشته باشد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدعلی RO ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    63 9
    آقا واقعا جای خجالت داره.این منطق فوق العاده اشتباهه که چون امکان داره حواله خودرو از رییس جمهور بگیرن پس نباید به دیدار ایشون برن.یه جلسه معمولی در حضور رییس جمهور و وزیر ورزش که کشتی گیران و مسئولان بتونن راحت مشکلاتشون رو بگن که انقدر قصه و دلیل ساختن نداره.
  • nabi IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    49 37
    حالا اگه نتیجه نمیگرفتن آبرو و حیثیت بندگان خدارو میبردن فقط بلدن پیام تبریک بفرستن
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    4 0
    من تو یک نهاد دولتی کار می کنم براینکه امورات زندگیم بگذرد مجبورم ساعاتی همان جا اضافه کاری وایستم چون راه دوره وآنجا نهار نمیدند مجبورم با کیک و بیسکوبیت شکم خود را سیر کنم جالبه ساعتی 4000تومان اضافه کاری میدن جالبتر اونکه مبلغی هم بعنوان مالیات ازون کم می کنند