یک مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران با بیان این که هنوز هیچ توافقی وجود ندارد گفت: بیانیه لوزان تنها مجموعه‌ای از راه‌حل‌هاست.

 به گزارش ايسنا، سید عباس عراقچی، عضو ارشد هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 صبح دوشنبه در همایش "مذاکرات لوزان از نگاه علوم سیاسی" گفت: ما اصولا هنوز هیچ توافقی نداریم. یک توافق در یک مرحله و در دهم تیر ماه و شاید زودتر خواهیم داشت. آن چه که اکنون به آن دست یافته‌ایم بیانیه‌ی مطبوعاتی لوزان است که مجموعه‌ای از راه‌حل‌هاست.

او با تاکید بر این که هنوز هیچ توافقی نداریم گفت: این راه‌حل‌ها شاخص‌های ما در توافق خواهد بود تا به یک راه‌حل برسیم. و بر اساس این راه‌حل‌ها می‌دانیم که چگونه مساله‌ی اصلی را حل کنیم.

عراقچی اضافه کرد: به هر حال دست‌هایی است که می‌خواهند دستیابی به توافق را به هر نحو متوقف کنند. این دست‌ها ممکن است در هر مسیری به کار بیافتد که نمونه آن را در کنگره آمریکا مشاهده کردیم. این اقدام اخیر کنگره نشان داد که این توافق مطلوب کنگره نیست.

این دیپلمات کشورمان در ادامه با اشاره به اظهارات منتقدان در این همایش درباره‌ی بیانیه لوزان گفت: من با شنیدن صدای منتقدان در این همایش و در روزهای گذشته واقعا امیدوار شدم که انتقادات موجود ناشی از دغدغه‌های جدی است. اما برخی از این انتقادات نیز ناشی از نبود اطلاعات کامل است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =