مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: براساس تصمیم های تیم کارشناسی انجمن بیماران کلیوی ایران، مقرر شد درسال 94 در مجموع هر اهداکننده کلیه مبلغ پانزده میلیون تومان در ازای این کار خیر و خداپسندانه دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن بیماران کلیوی کشور، هاشم قاسمی با بیان این خبر گفت: طی دوسال گذشته هیچ افزایش قیمتی دراین باره نداشته ایم. این درحالی است که تیم کارشناسی انجمن، متشکل از کارشناس ها و اقتصاددان های دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس های مربوطه وزارت بهداشت در سال 92 و براساس نرخ رشد تورم و سایر شاخص های اقتصادی، این مبلغ را 18 میلیون تومان در نظر گرفته بودند، اما با باتوجه به مشکلات شدید مالی اکثر بیماران دیالیزی و درآستانه پیوند کلیه، سرانجام هیات مدیره انجمن بیماران کلیوی تصمیم گرفت هیچ افزایش مبلغی دراین راستا طی دوسال گذشته اعمال نشود.

قاسمی گفت: بااین حال درسال 94 وبراساس تصمیم اتخاذشده تیم کارشناسی، هیات مدیره این انجمن با توجه به مصلحت بیماران دیالیزی و نیز نرخ رشد تورم در کشور و سایر فاکتورهای مربوطه مصوب کرد هدیه این ایثار بزرگ از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یابد. لذا درحال حاضربیماران نیازمند پیوند ازاهدا کننده زنده غیرفامیل، برای دریافت کلیه می بایست 14میلیون بابت هدیه ایثار و فداکاری و هزینه های آزمایش های قبل و پس ازاهدای کلیه بپردازند و مبلغ یک میلیون تومان هدیه ایثار نیز از سوی دولت پرداخت می شود.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور در ادامه گفت: متاسفانه سالانه بین 12 تا 17درصد به تعداد بیماران دیالیزی و مبتلا به نارسایی حاد کلیوی اضافه می شود. متاسفانه همچنان حدود پنجاه درصد پیوندهای کلیه در کشور از افراد زنده غیر فامیل صورت می گیرد. حال آنکه امیدست با افزایش مشارکت های مردم عزیز و ایثارگر کشور در این امر خیر و خداپسندانه، شاهد افزایش آمار اهدای اعضای افراد مبتلا به مرگ مغزی باشیم. همچنین امیدواریم در سال 94 میزان اهدای عضو از اعضای خانواده به بیماران دیالیزی نیز رشد چشمگیرتری داشته باشد تا شاهد به حداقل رسیدن اهدای کلیه از افراد زنده غیرفامیل باشیم.

وی گفت: امیدواریم درراستای تعاملات وهمکاری های جدی و گسترده انجمن بیماران کلیوی کشور و وزارت بهداشت و درمان و دستگاه های ذیربط، شاهد رونق هرچه بیشتراهدای عضو ازمرگ مغزی وگسترش فرهنگ اهدای عضو ازسوی افراد فامیل به بیماران نیازمند باشیم تا آمار اهدای کلیه از افراد زنده غیرفامیل به حداقل های ممکن برسد.

قاسمی از دولتمردان نیزدرخواست کرد: باتوجه به اینکه هدیه یک میلیون تومانی دولت به اهداکنندگان کلیه ازسال 75 تاکنون هیچ افزایشی نداشته است درسال جدید افزایش یابدتا مشکلات بیماران کاهش یابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    5 0
    اگه يکيشو بفروشم پول پیش خونمون میشه سی میلیون....