ایسنا نوشت:

یک اپتومتریست تاکید که افراد هنگام خرید عینک آفتابی با اپتومتریست‌ها مشورت کنند.

دکتر عباس عظیمی با اشاره به اینکه با شروع فصل بهار و تابستان به دلیل تغییرات فصلی و افزایش شدید نور خورشید، حساسیت‌هایی در چشم برخی افراد بوجود می‌آید، گفت: حساسیت‌های چشمی در فصل بهار بسیار شایع است و علت آن نیز وجود گرده‌های گل، گیاهان معطر و رشد برخی از اقلام گیاهی حساسیت‌زا است.

او گفت: از جمله علائم حساسیت‌های چشمی می‌توان به سرخی چشم، اشک‌ریزش، تاری دید و در برخی موارد همراه با سردرد و سوزش چشم اشاره کرد.

رییس انجمن اپتومتری خراسان با بیان اینکه باید از هرگونه تماس و مالش چشمی پرهیز شود، گفت: زیرا این امر می‌تواند موجب بروز برخی اختلالات خاص چشمی و عیوب انکساری از جمله «آستیگماتیسم» شود.

او گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته 80 درصد افرادی که دچار «آستیگماتیسم نامنظم» در دوران بلوغ می‌شوند به دلیل تماس و مالش چشمی دچار این بیماری یا به اصطلاح «قوز قرنیه» شده‌اند.

عظیمی گفت: توصیه می‌شود افراد بلافاصله پس از مشاهده علائم حساسیت چشمی به اپتومتریست مراجعه کنند.

رییس انجمن اپتومتری خراسان گفت: متاسفانه‌ عینک‌های آفتابی فراوانی در سطح جامعه وجود دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها دارای استانداردهای خاص نیستند.

او ادامه داد: به طور کلی زنان می‌توانند از عینک‌های آفتابی به رنگ قهوه‌ای و مردان از رنگ خاکستری استفاده کنند زیرا هرکدام از این رنگ‎ها به ساختار چشم‌هایشان نزدیک‌تر است.

عظیمی گفت: عینک‌های آفتابی باید فاقد هرگونه اختلال در جابه‌جایی تصاویر باشند. همچنین بیشترین نوری که می‎تواند مانع از عبور آن شود، 30 درصد باشد.

او گفت: یک عینک آفتابی مناسب باید در برابر نورهای پخش شده، درست عمل کرده و نور را تنظیم کند؛ در صورتی که این عینک‌ها «پلاریزه» (از ورود نور افقی به چشم‌ها جلوگیری می‎کند) بوده و نوع آن نیز مرغوب و با استانداردهای بین‌المللی مطابقت داشته باشد، عینک مناسبی است.

عظیمی در خصوص اهمیت استفاده از عینک آفتابی مناسب در کودکان، گفت: معمولا کودکان در اثر نور آفتاب یا نورهای خیره‌کننده دچار مشکل می‌شوند و ممکن است چشم‌های خود را کوچک‌تر از حالت عادی کرده یا در شرایط سخت نگاه کنند.

او ادامه داد: به همین دلیل برای تهیه عینک آفتابی برای کودکان باید به اپتومتریست مراجعه شود. تهیه عینک آفتابی مناسب برای کودکان اهمیت زیادی دارد، زیرا کودکان قادر به بیان مشکلات خود از جمله سردرد، سوزش چشم یا ... نیستند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =