ایسنا نوشت:

سخنگوی ارتش یمن که از سوی جنبش مردمی انصارالله مورد تایید است اعلام کرد نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی با حمایت کمیته‌های مردمی موفق شدند عدن را تحت کنترل خود درآوردند. در همین حال شبکه العربیه از استقرار هفت فروند کشتی جنگی آمریکایی در نزدیکی تنگه باب المندب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یمنی سبأ، شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن با اعلام این خبر عنوان داشت که عملیات نظامی مداوم در مأرب اهداف خود را در تامین امنیت مسیر ارتباطی صنعاء با مارب محقق ساخته است.

وی افزود: نفت‌کش‌ها و تجهیزات انتقال گاز به سمت صنعاء در حرکت هستند و این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش و کمیته‌های مردمی تعدادی از مناطق و پایگاه‌های استراتژیک را تحت کنترل خود درآوردند.

لقمان تاکید کرد که عملیات پاکسازی مناطق از تروریست‌ها در شهر "رداع" ادامه دارد و ده‌ها تن از تروریست‌ها کشته شده و افراد فراری نیز تحت تعقیب هستند و تسلیحات و مهماتی که در اختیار آنها بود در حال حاضر تحت کنترل درآمده است.

در همین حال شبکه العربیة به نقل از مقامات نظامی آمریکایی گزارش داد که هفت فروند کشتی جنگی آمریکایی از جمله دو ناوشکن در حال حاضر در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای یمن مستقر هستند و بیشترشان در "باب المندب" مستقرند.

این مقامات عنوان داشتند که کشتی‌ها وارد آب‌های منطقه‌ای یمن که ائتلاف عربی آن را ممنوع اعلام کرده، نشده‌اند و آماده هستند تا هر ماموریتی را که از آنها در آینده خواسته می‌شود انجام دهند.

از سوی دیگر احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی موسوم به "طوفان قاطع" عنوان داشت که این ائتلاف به اجرای اهداف خود براساس جدول توافق شده ادامه می‌دهد.

وی در کنفرانسی خبری در پایگاه هوایی ریاض عنوان داشت که نیروهای ائتلاف عربی بیشتر انبارهای مهمات در عدن را هدف قرار دادند.

عسیری تصریح کرد که پروازهای هوایی ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 100 پرواز بوده است و به 106 پرواز رسیده است.

سخنگوی نیروهای ائتلاف عنوان داشت که این ائتلاف حدود 95 درصد از بخش‌های دفاع هوایی نیروهای انصارالله را هدف قرار داده و ظرف 25 روز 2300 پرواز صورت گرفته که حملاتی را علیه اهداف مشخص انجام داده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =