ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه ملت ایران موافق توافق عزتمندانه با گروه 1+5 هستند.

محمد حسن آصفری روز یکشنبه در آیین بزرگداشت و تجلیل از شهیدان هسته ای در دانشگاه صنعتی قم، اظهار کرد: هیچکس در جمهوری اسلامی حداقل آنهایی که دل سوز نظام هستند، مخالف توافق هسته ای نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک توافقی که عزتمندانه باشد و دغدغه های ملی کشور و مردم در آن لحاظ شده باشد، مورد حمایت عمومی قرار دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب همچنین مساله هسته ای را یک مساله ملی توصیف کرد و افزود: هیچکس نمی تواند مسائل هسته ای را در وادی حزبی، گروهی و جریانی خود وارد کند.

وی با اشاره فکت شیت و بیانیه ارایه شده از غربی ها و طرف مقابل در لوزان، تصریح کرد: همه مردم توقع دارند که این توافق در چهارچوب منافع ملی کشور و عزت و اقتدار نظام اسلامی صورت بگیرد.

آصفری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی منتظر بیانیه تیم مذاکره کننده هسته ای کشور است، افزود: ملت ایران روی حقوق هسته ای خود ایستادگی می کند، چراکه مسیر دست یابی ایران به این فناوری هزینه ها و خسارت های بسیاری را برای کشور به همراه داشته که تقدیم شهدای هسته ای از جمله آن است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز همه جهان نظاره گر عملکرد ایران در مذاکره با شش قدرت برتر جهان است، تصریح کرد: نشاندن این قدرت های جهانی که اکثر آن از اعضای شورای امنیت هستند، و از حق وتو برخوردارند بر سر میز مذاکره برای نظام اسلامی نکته بسیار مهم و مثبتی به شمار می آید.

وی در بر شمردن برخی از دلایل ناگزیری غرب از نشستن پای میز مذاکره با ایران بر سر مساله هسته ای، گفت: بدون کوچکترین تردیدی توانمندی نظام اسلامی و پشتیبانی ملت ایران از حقوق هسته ای خود یکی از دلایل اصلی ناچاری کشورهای 1+5 است، چراکه اگر این کشورها ذره ای به توانایی های ایران معتقد نبودند، هیچ وقت به این مذاکره تن نمی دادند.

وی با تاکید بر اینکه به غیر از مذاکره راه دومی برای غربی ها وجود ندارد و طرح گزینه نظامی جز رجز خوانی سیاسی چیز دیگری بیش نیست، افزود: غرب به پیشرفت روز افزون دانش هسته ای ایران پی برده است .

نماینده اراک همچنین توانایی های علمی ایران را نیز از جمله دیگر عوامل ترغیب اعضای شورای امنیت برای مذاکره بر شمرد و افزود: مساله هسته ای تنها محدود به دوران بیش از 36 سال نظام اسلامی نمی شود، و در سالهای قبل از پیروزی انقلاب غربی ها طبق توافق نامه هایی متعهد شده بودند تا نقشه راه و امکانات لازم را در این زمینه در اختیار ایران قرار دهند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب غربی ها با نادیده گرفتن تهدهای خود نسبت به برنامه هسته ای ایران با اعمال تحریم سعی کردند تا ایران را از دسترسی به نقشه راه و امکانات محروم کنند، افزود: ولی با همه این کارشکنی ها ایران به لطف استعداد های بومی خود توانست سانتریفیوژهای لازم برای غنی سازی را بسازد و نقشه های راه را نیز به روز کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین نقش اقتدار و توانایی های نیروهای مسلح کشور را نیز در وادار نمودن غربی ها به مذاکره با ایران مهم ارزیابی کرد.

این آیین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم ترتیب یافته بود و در پایان نیز پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته ای مورد تجلیل قرار گرفت. ک/3

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =