منصور پورحیدری می گوید استقلال بازی ها را خوب شروع می کند اما نمی تواند از گلی که زده دفاع کند.

فرهاد عشوندی / استقلال در حالی که می توانست یکی از مدعیان قهرمانی این فصل باشد، با نتایج ضعیفی که در هفته های اخیر گرفت شانس قهرمانی خود را تقریبا به صفر رساند. استقلالی ها حالا باید برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش کنند، هرچند که برای رسیدن به این هدف هم کار سختی دارند. منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال که در مقطعی از فصل با امیر قلعه نویی به مشکل خورده بود در گفت و گو با خبرآنلاین از استقلال حرف می زند، از اتفاقاتی که این فصل منجر به ضعف این تیم شد.
*چرا استقلال امسال با نوسان زیادی نتیجه گرفت؟
یکی از مشکلات این فصل استقلال، بحث واگذاری تیم بود. استقلال فصل را خوب شروع کرد ، مسائل مالی خوب پیش می رفت تا اینکه بحث واگذاری پیش آمد. این اتفاقاتی که سر واگذاری افتاد، به تیم ضربه زد و روی نتایج تاثیر گذاشت.
*فقط همین؟
یکی دیگر از مسائلی که می توانم از دور نظر بدهم بحث روحی و روانی است. استقلال بازی ها را خوب شروع می کند. معلوم است شناخت تیم و کادر فنی از حریف ، کافی است. اما نمی توانند گل را نگه دارند. یک مقدار این بحث به مسائل روحی و روانی مربوط می شود. ولی با همه این حرف ها بهترین آدم افشارزاده است که با کادرفنی حرف بزند. حالا ممکن است مشکلات فنی هم در نتایج تاثیرگذار باشد.
*به نظر می رسد تیم مشکل بدنی هم دارد.
ببینید این بحثی بود که نیم فصل اول چند بار در جلسات گفتم ولی سرمربی تیم نظرش این بود که استقلال مشکل بدنی ندارد. حالا وقتی قلعه نویی بیاید در جلسات هیات مدیره، در این مورد از او توضیح می خواهیم.
*مگر قلعه نویی به جلسات هیات مدیره نمی آید؟
ایشان اگر به جلسات هیات مدیره دعوت شود، می آید و پاسخ سوالات را می دهد. ولی فعلا مدتی بود که به دیل این درگیری و بدهی هایی که داشتیم ، جلسه فنی نداشتیم. بحث بیشتر درمورد رفع مشکلات مالی بوده است.
*به عنوان یک قدیمی برای حل مشکلات توصیه ای ندارید؟
ببینید توصیه ای نمی توانم برای قلعه نویی بکنم. همه مربیان یک دوره افتی دارند. به هر حال مشکلاتی به وجود می آید و مربی به هر دری می زند کارش جمع و جور نمی شود. امیدوارم الان که برای قلعه نویی این شرایط پیش آمده، دوره نزول کوتاه مدتی داشته باشد.
*بعضی از منتقدان می گویند دوره قلعه نویی تمام شده و او دیگر نمی تواند گزینه خوبی برای استقلال باشد. به خصوص که چند مربی جوان پشت سر او ایستاده اند.
نه این به نظر من حرف درستی نیست. امیر مربی خوب و باهوشی است. حالا این دیگر به خودش بستگی دارد که مشکلش را پیدا کند. وجود این مشکلات برای دو فصل درست نیست. برای مربیان بزرگ دنیا هم این اتفاق می افتد اما آن ها زود مشکل را پیدا و برطرف می کنند.
*قلعه نویی در طول یک فصل گذشته مسائل حاشیه ای زیادی هم داشته. درگیری با کارلوس کروش ، بازیکنان قدیمی استقلال و رسانه ها...
من این را قبول دارم. یک مربی بزرگ مثل قلعه نویی نباید این قدر درگیر شود که از کار فنی خودش باز بماند. نباید هر کسی هر مسئله ای را جواب بدهد.
*استقلال در چند بازی اخیر خود از چند بازیکن جوان استفاده کرده. بهتر نبود قلعه نویی از همان اول فصل از بازیکنان جوان تیم استفاده می کرد؟
به هر حال از تیم بزرگی مثل استقلال همشه این انتظار هست که نتیجه بگیرد. یکسری از مشکلات دست به دست هم داده بود. حتی جوان ها را بازی دادن در این شرایط، از بین بردن جوان ها بود. قلعه نویی سعی کرد ریسک نکند و سرمایه های جوانش را نسوزاند. بالای 13 بازی است که استقلال از حریف پیش بوده اما یا باخته یا مساوی کرده. این یعنی مشکل روحی و روانی. با این شرایط، کار یک مقدار سخت می شود.
*استقلال الان فقط به بردن دربی فکر می کند. پیروزی در این مسابقه می تواند کادر فنی را نجات دهد؟
البته هنوز هم استقلال روی کاغذ شانس قهرمانی دارد ، هدف تیم و انتظار از استقلال این بوده است. در این چند بازی که مانده، اگر تیم بتواند در دو هفته آینده شرایط را عوض کند و بالاخره سهمیه آسیا را بگیرد خوب است. باید دید چطور شرایط را عوض می کند، البته اگر این شرایط عوض شود. دربی هم شرایط خاص خودش را دارد. اهمیت ویژه ای دارد. خیلی با بازی های دیگر فرق می کند و برای سرمربی تیم، حاشیه امنیت ایجاد ایجاد خواهد کرد.
*آیا دست های پشت پرده ای هست که می خواهند امیر قلعه نویی را زمین بزنند؟ خود قلعه نویی که به شدت به این موضوع ایمان دارد و دائم از آن حرف می زند.
من نمی دانم ، واقعا نمی دانم. سال قبل که نزدیک تیم بودم ، دستی نبود که او را زمین بزند. تیم بزرگ همیشه حاشیه دارد و این موضوع عادی است. این چیزها هم به نظرم طبیعی هستند و اراده بیرونی بابت زمین زدن قلعه نویی ندیده ام.
*ماجرای درگیری نوری فر به عنوان نماینده امیر قلعه نویی با حاج رضایی که این درگیری سر امیر قلعه نویی بود، به تیم کمک می کند؟
اجازه بدهید وارد این مسائل نشوم. این مسائل روحیه جوانان را به هم می ریزد و اصلا زیبنده نیست. ولی اجازه بدهید من در موردش حرف نزنم.
*نظرتان درمورد کارلوس کروش چیست؟ شما همیشه منتقد او بوده اید. فکر می کنید ته این قصه چه می شود؟
نمی دانم کار به کجا می رسد. من همیشه بحث فنی نداشتم. من نوع رفتارشان با فوتبالی ها را نمی پسندم. من به این نوع رفتار اعتراض دارم و حرفم را می زنم. اعضای کمیته فنی الان انسان های بزرگی هستند. حبیبی ، طالبی و دیگران آدم های کوچکی نیستند. من همیشه گفته ام که بعضی رفتارهای کروش درست نیست.
*از حاشیه های اخیر قرارداد کارلوس کروش خبر دارید؟
ببینید من فکر می کنم این مشکلی که پیش آمده و بلاتکلیفی ایجاد شده، باید شفاف سازی شود. چه اشکالی دارد بگویند بندهای قرارداد چیست؟
*بندهای قراردادی که دو طرف آن را رعایت نمی کنند؟
این اشکال است. هر دو طرف مقصرند. مثلا اگر کروش بندی از قراردادش را رعایت نکرده چرا بی تفاوت از کنارش گذشتند؟ این اشکال قرارداد است نه از طرف ایشان. اگر از ابتدا جلویش را می گرفتند این اتفاقات پیش نمی آمد.
*به نظرتان پرداخت رقم قرارداد کروش برای کشوری مثل ایران معقول است؟ یا مثلا اگر این پول را به کروش ندهند، آن را می برند صرف توسعه زیر ساخت ها یا پرورش بازیکنان پایه کنند؟
این اشکالی است که در فوتبال مان وجود دارد. اگر پول قرارداد کروش در زیرساخت ها هزینه شود ایده آل است. ولی هزینه نمی کنند و پول را جای دیگری می برند. اگر این پول را آنجا هزینه کنند خوب است. با این مشکلات اقتصادی نیازی به هزینه های آنچنانی نیست. باید چنین هزینه ای خرج تیم های پایه شود اما از طرفی مردم فکر می کنند اگر این پول پرداخت نشود هم خرج زیرساخت ها نمی شود.


43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =