خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

نشریه اشپیگل آلمان اسنادی را از شیوه اوج گرفتن البغدادی در گروه تروریستی داعش و بانی اساسی رشد و تقویت داعش منتشر کرد.
این اسناد که به زبان عربی در پایگاه اینترنتی اشپیگل منتشر شده است در برگیرنده برنامه ریزی ها و تصمیماتی است که راهبرد داعش برای تسلط بر بخش های گسترده ای از کشور سوریه به شمار می آید.
اشپیگل در این باره نوشت:« به اسنادی دست پیدا کرده ایم که بیانگر ساختار داخلی داعش و برنامه های راهبردی این گروه است. در این اسناد برای اولین بار شیوه شکل گیری و موفقیت این گروه در تسلط بر بخش هایی از سوریه آشکار شده است.»
به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، این نشریه آلمانی نوشت:« این اسناد متعلق به یکی از فرماندهان دستگاه اطلاعاتی نیروی هوایی عراق در رژیم سابق است که در سال 2004 به گروهی که نام داعش در عراق را یدک می کشید پیوست. این فرد در سال 2010 نقش تعیین کننده در تعیین ابوبکر البغدادی به عنوان سرکرده گروه داعش در عراق داشت.»
اشپیگل نوشت:« این مقام اطلاعاتی سابق عراق، با نام مستعار«حاج بکر» معروف است. او در سال 2012 به سوریه رفت و در آنجا مسئول نظارت بر مناطقی بود که داعش تصرف می کرد اما حاج بکر در درگیری های سال 2014 کشته شد.»
اشپیگل توضیح داد:« این اسناد ثابت می کند راهبرد داعش مبتنی بر شیوه های پیچیده دولت های پلیسی و اطلاعاتی است. شیوه ای که اساس آن جاسوسی، نظارت و ترور است.»
بر اساس این اسناد برنامه های داعش تحت پوشش دفاتر تبلیغ اسلامی پیگیری می شد و این دفتر در پوشش نامی که داشت جاسوسان را در قالب مبلغ اسلامی به روستاها و شهرهای شمالی سوریه اعزام می کرد... این جاسوسان ماموریت داشتند قوت و ضعف اماکن مختلف اما معین را شناسایی کنند... گام بعدی عملیات قتل و ترور رهبران مردمی،کاریزماتیک و فرماندهان انقلابی بود. این ماموریت را واحد ویژه ای انجام می داد که با هدف ازمیان برداشتن مخالفان احتمالی تشکیل شده بود... مرحله بعدی از راهبرد داعش، عملیات نظامی با تکیه بر توانایی واحدهای بسیار مسلح اما مخفی بود، این واحدها در مناطق مختلف سوریه به صورت سری فعالیت داشتند.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    اینان وهابی هستند.