توضیح یک متخصص درباره مرگ 9 نوزاد در بیمارستان ولیعصر(عج): این مرگ ها دلیل بر کم کاری پزشکان نیست

ایرنا نوشت:

در پی انتشار خبری مبنی بر مرگ 9 نوزاد در بیمارستان ولیعصر (عج) مجتمع امام خمینی(ره) ابهاماتی مبنی بر اینکه نوزادان یاد شده به عفونتی بیمارستانی تحت عنوان آسینتو باکتر مبتلا شده و فوت کرده اند در برخی رسانه ها و نیز اذهان عمومی ایجاد شد.

دکتر ژیلا میرلاشاری مدیر دپارتمان مراقبت پرستاری کودکان و نوزدان دانشگاه علوم پزشکی تهران روز یکشنبه در این خصوص توضیحاتی ارایه داد.

او گفت: این عفونت ممکن است در هر بیمارستانی ایجاد شود و حتی این موضوع در بیمارستان های کشورهای توسعه یافته نیز غیرمعمول نیست.

مدیر دپارتمان مراقبت پرستاری کودکان و نوزدان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اینکه ادعا می شود، همه 9 نوزاد یاد شده در بیمارستان ولیعصر (عج) بر اثر این عفونت از بین رفته اند، کذب محض است چرا که نوزادان بستری در بخش NICU نوزادان معمولی نیستند.

او در ادامه گفت: نوزادان بستری در بخش مراقبت ویژه ، نارس ، کم وزن و دارای مشکلات جسمی متعدد هستند و شمار زیادی از آنان با سعی و تلاش بسیار پزشکان و پرستاران زنده می مانند اما برخی با وجود توجه و مراقبت های ویژه پرسنل این بخش در نهایت فوت می کنند.

میرلاشاری ادامه داد: نوزادی که در زمان تعیین شده ( 9 ماه) به دنیا می آید دارای سیستم ایمنی ضعیفی است چه برسد به نوزادی که به صورت نارس به دنیا آمده باشد. نوزاد نارس ممکن است علاوه بر اینکه زود به دنیا آمده است دارای مشکلاتی از جمله مشکلات قلبی ، ریوی و مغزی باشد؛ به همین علت احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که جان خود را به رغم تلاش های کارکنان بخش مراقبت ویژه و نیز تجهیزات به روز این بخش از دست بدهد.

مدیر دپارتمان مراقبت پرستاری کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اینکه عده ای ممکن است با قطعیت عنوان کرده باشند که مرگ 9 نوزاد بیمارستان ولیعصر (عج) فقط به علت عفونت آسینتو باکتر بوده است ، غیر منطقی است. این نوزادان می توانند به علت مشکلات زمینه ای از جمله نارسی ، کم وزنی و مشکلات قلبی و ریوی فوت کرده باشند.

او با اشاره به مرجع بودن بیمارستان ولیعصر (عج) و امکانات و تجهیزات پیشرفته این بیمارستان گفت: بیماران از جمله مادران و نوزادان « های ریسک» (خطر بالا) به این بیمارستان منتقل می شوند و طبیعی است که احتمال فوت برخی از بیماران مزبور هم بیشتر باشد که این موضوع ، دلیل بر کم کاری و اهمال کارکنان پزشک و پرستار این بیمارستان نیست.

میرلاشاری به عنوان نمونه به پزشکی در بیمارستان ولیعصر اشاره کرد که 36 ساعت بر بالین نوزادی نارس و بستری در بخشNICU حاضر بود. ضمن اینکه پرستاران نیز به دلیل تخصص ویژه ای که در مراقبت از نوزادان کسب کرده اند ، بالاترین میزان مراقبت ممکن با توجه به امکانات موجود را ارایه می کنند تا نوزادی سالم به والدین نگران تحویل داده شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارام EU ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    9 4
    مقصر مهران مديريه