نشست مشترک معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه با رییس و معاونان دانشگاه مازندران برگزار شد.

 

       به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ، دكتر وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزارت عتف در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور خود در دانشگاه مازندران گفت: خوشبختانه جامعه دانشگاهي از ظرفيت بسيار بالايي در زمينه هاي پژوهشي و فناوري برخوردار است.

       وي با اشاره به اين مطلب كه متاسفانه كمتر از 5 درصد اعتبارات دانشگاهي صرف پژوهش شده و سهم فناوري هم از اعتبارات دانشگاهي، صفر مي باشد خاطر نشان كرد: خوشبختانه با تلاش هايي كه صورت گرفته، اختصاص يك درصد اعتبار بودجه هاي پژوهشي از طريق سازمان هاي اجرايي، تبديل به قانون دائمي شد و دستگاه هاي اجرايي ملزم به اجراي آن مي باشند.

       دكتر احمدي با اشاره به اين كه پيشنهاد ما 3 درصد بود و كل اعتبارات دستگاه ها را شامل مي شد، افزود: اين مهم صرفا اعتبارات هزينه اي را شامل خواهد شد و اجباري هم است و دستگاه ها ملزم به اجراي آن هستند. خوشبختانه در شوراي عالي عتف در دو جلسه اخير كميسيون دايمي، آيين نامه اجرايي را تنظيم گرديد.

       معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سپس به فعاليت هاي در شرف انجام وزارت خانه پرداخت و ادامه داد: در حوزه هاي مختلف از مهم ترين برنامه هاي در دست اقدام، بحث ساماندهي زيرساخت ها نظير آزمايشگاه ها، بحث مرجع و توسعه شبكه شاعا، ساماندهي سامانه، تعميرات، خدمات، ايمني و استاندارد كردن آزمايشگاه ها‌، ساماندهي قوانين و ... را در دستور كار داريم.

       وي در ادامه به تاكيد وزير علوم به تخصيص حداقل 15درصد اعتبارات دانشگاه ها براي امور تحقيقاتي، فناوري و پژوهشي اذعان كرد و با اشاره به احياء كردن كارگروه مستقل آموزش، تحقيقات و فناوري گفت: براي توسعه زيرساخت شبكه علمي كشور و افزايش پهناي باند نشست هاي مشتركي را با وزارت ارتباطات برگزار كرديم و بزودي تفاهم نامه اي را در اين خصوص به امضاء خواهيم رساند

      دكتر احمدي در پايان ضمن تاكيد بر كاربردي شدن علوم انساني گفت: مراكز رشد مي بايست در حوزه علوم انساني مجوز بگيرند و در اين خصوص فعال و كاربردي عمل كنند.

       يادآور مي شود: دكتر احمدي را در اين ديدار، دكتر پيري مديركل دفتر فناوري وزارت علوم و دكتر خوش قلب مشاور و رييس دفتر معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم همراهي مي كردند.

 

روابط عمومي دانشگاه مازندران

امور رسانه هاي گروهي

 

نيازمند حمايت ويژه وزارت علوم براي ايجاد آزمايشگاه هاي مركزي در دانشگاه جامع استان هستيم

       به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دكتر فخرالدين اصغري آقمشهدي رييس دانشگاه مازندران در نشست مشترك هيات رييسه ي دانشگاه با معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل موجود در دانشگاه مازندران گفت: اين دانشگاه با دارا بودن 328 عضو هيات علمي( 36 مربي، 97 استاديار، 73 دانشيار و 31 استاد) از ظرفيت بسيار خوبي برخوردار مي باشدو در رتبه بندي اخيري كه انجام شده است از جهت دارا بودن دانشيار و استاد، جزء 10 دانشگاه اول كشور محسوب مي گردد كه وجود اين ظرفيت مي تواند در فعاليت هاي مختلف دانشگاهي و بويژه پژوهشي بسيار موثر باشد.

       رييس بزرگترين مركز آموزش عالي استان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشكلات مالي شديدي كه دانشگاه مازندران با آن مواجه است افزود: يكي از راه هاي مديريت و فائق آمدن اين مشكلات، بحث درآمدزايي دانشگاه از طرق مختلف و از آن جمله توليد ثروت از راه علم مي باشد كه از اولويت هاي كاري ما بوده تا با انجام آن، هم مشكلات دانشگاه را برطرف نماييم و هم گره اي از مشكلات جامعه را باز كنيم.

       دكتر اصغري سپس به رسالت، اهميت و جايگاه مراكز كارآفريني و ارتباط با صنعت، و مركز رشد واحدهاي فناوري دانش بنيان اشاره كرد و خاطر نشان كرد: خوشبختانه سياست دولت و كشور بر توسعه اين شركت ها استوار مي باشد.

       رييس دانشگاه مازندران در بخش ديگري از سخنانش گفت: در بحث شبكه شاعا و آزمايشگاه هاي مجازي نيز ظرفيت هاي استان شناسايي شد و امكانات و تجهيزات دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي استان مورد بررسي قرار گرفت.

       دكتر اصغري ايجاد آزمايشگاه هاي مركزي در دانشگاه جامع استان براي متمركز كردن ظرفيت هاي استان در يك مكان و بهره برداري مناسب از آن را از ضروريات و خواسته هاي جدي دانشگاه مازندران برشمرد و افزود: در اين خصوص به حمايت هاي ويژه وزارت علوم نيازمنديم.

       وي در پايان به بحث تخصيص 1 درصد بودجه هاي پژوهشي، اشاره و تقاضا كرد: سازمان هاي اجرايي موظف باشند از طريق انعقاد قرارداد با دانشگاه ها و مراكز پژوهشي، آن را هزينه كنند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =