مهر نوشت:

معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه در گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت یمن و تجاوز سعودی ها به این کشور را بررسی کردند.

 معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه امروز در تماس تلفنی، آخرینتحولات یمن را مورد رایزنی و گفتگو قرار دادند.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر راهکار سیاسی برای حل مشکلات یمن در خصوص طرح چهار ماده ای کشورمان مبنی بر توقف سریع کلیه حملات نظامی خارجی، ارسال فوری کمکهای انساندوستانه، از سرگیری گفتگوی ملی ـ یمنی و تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن با وی رایزنی و اظهار داشت: ایران از روسیه انتظار دارد تا به تلاش های دیپلماتیک ورایزنی های خود با مقامات کشورهای مختلف ادامه داده تا حملات نظامی سعودی فورا متوقف و محاصره دریایی یمن پایان پذیرد.

در این گفتگوی تلفنی باگدانف ضمن استقبال از ابتکار سیاسی کشورمان برای خاتمه بحران یمن اظهار داشت: خوشبختانه ایران و روسیه دیدگاههای مشترکی در موضوع یمن دارند وهر دو کشور بر راهکار سیاسی، ضرورت ارسال کمک های انساندوستانه به مردم یمن و افزایش رایزنی های دیپلماتیک منطقه ای و بین المللی برای پایان دادن به حملات تاکید دارند.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه افزود: کشورش همواره از مساعی جمیله کشورهای مختلف برای پایان دادن به بحران یمن حمایت می کند و در این راستا از ظرفیت خوددر سازمان ملل برای پیشبرد طرح ایران استفاده می کند. روسیه معتقد است سازمان ملل بایست نقش فعال تری در بازگشت صلح و ثبات به یمن ایفا کند.

طرفین در این گفتگو بر ضرورت ارسال فوری کمک های غذایی، دارویی و پزشکی برای مردم یمن و جلوگیری از تشدید وخامت اوضاع انسانی را مورد توجه قرار داده و بر مواضع مشترک تهران ـ مسکو در قبال محکومیت اقدام نظامی در منطقه و ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی تاکید کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =