معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه 90هزار بیمار سرطانی در کشور شناسایی می شوند، گفت: سالانه 5 تا 7.5 درصد از بیماران صعب‌العلاج کشور به دلیل هزینه زیاد زیر خط فقر می روند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران، نصرالله فتحیان شامگاه دیروز 28 فروردین در چهارمین نشست هم اندیشی مسئولان شعب استانی موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی تفریحی کوثر بابلسراظهار داشت: این موسسه با سفارش امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در راستای حمایت به قشر محروم و مستضعف جامعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این موسسه در حال حاضر در 23 استان کشور شعبه دارد، گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی  2013 سالانه 90هزار نفر بیمار سرطانی در ایران شناسایی می شوند که بر این اساس بیماری سرطان در ایران سومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری قلب و عروق و حوادث می باشد.

معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه 5 تا 7.5درصد از بیماران صعب العلاج کشور به دلیل هزینه زیاد زیر خط فقر می روند،افزود: برای حمایت از این قشر جامعه موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سال 1380 توسط جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس،پزشکان و امدادگران تاسیس شد.

فتحیان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این موسسه، غیر سیاسی و غیر انتفاعی بوده تصریح کرد:  این موسسه با رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی ایران و طبق اساسنامه فعالیت می‌کند.

وی افزود: عمده فعالیت‌های موسسه خیریه امدادگران عاشورا در حوزه بهداشت و درمان و ارائه خدمات و درمانی به بیماران نیازمند جامعه است.

 معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله توسط  موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان کرد: بر این اساس قرار بود پوشش 15هزار بیمار سرطانی از سراسر کشور، خدمات دهی به 30هزار بیمار پرهزینه،ارائه خدمات به هزاران بیمار سرپایی و جذب 5 هزار خیر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: موسسه خیریه امدادگران عاشورا توانست فراتر از انتظار سند 5 ساله عمل کرده و در جهت خدمت رسانی به بیش از 20هزار و 100بیمار سرطانی،35هزار بیمار پرهزینه،  500 هزار بیمار سرپایی و جذب 6 هزار و922خیر اقدام کند.

 معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اعتبار هزینه شده برای این موسسه را 280میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: از این مقدار 170میلیارد ریال برای بیماران سرطانی،80میلیارد ریال بیماران بیمارستانی و 30میلیارد ریال سبد ارزاق هزینه شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =