مهر نوشت:

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مدعیان خادم حرمین چطور به خود اجازه می‌دهند که به یک کشور اسلامی حمله کنند.

آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر شنبه در درس تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: اگر الآن آمریکا قد کشیده و در دنیا قدش از دیگران بلند‌تر است درست می‌گوید که قدش بلند‌تر است اما زیر پای او ۷۰ میلیون قبر است که از جنگ اول و دوم جهانی شکل گرفته است.

وی با طرح این سئوال که آیا کشتن انسان‌ها و ایستادن روی قبر آنها تمدن و علم است؟ ادامه داد: اگر دانشمندان ایرانی و غیر ایرانی را از آمریکا بردارند چیزی ندارند چون اینها نه ابوریحان و ابن سینا و نه رازی و دیگران را داشته‌اند و قبل از کشف کریستف کلمب این‌ها چهار تا روستایی بودند.

استاد برجسته حوزه اضافه کرد: الان که قدشان بلند است محصول حداقل ۷۰ میلیون کشته است که روی تل قبر‌هایشان ایستاده‌اند آن وقت دائم از گزینه تحریم و گزینه نظامی و کذا و کذا صحبت می‌کنند.

وی تأکید کرد: ملت‌ها هرگز نباید اجازه دهند کسانی که روی قبر دیگران ایستاده و قد کشیده‌اند و رجزخوانی می‌کنند سروری دنیا را بکنند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: انبیاء آمده‌‌اند که راه را نشان دهند، تا انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد و ماهیت دنیا را به ما نشان دهند تا در بازی و بازیگری گرفتار نشویم.

آیت الله جوادی آملی حمله عربستان به یمن را محکوم کرد و گفت: اینها که مدعی خادم حرمین هستند چطور به خود اجازه می‌دهند که به یک کشور اسلامی حمله کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =