دارنده مدال نقره المپیک لندن از اینکه فدراسیون دوومیدانی هنوز رییس ندارد گلایه دارد.

مهری رنجبر- خبرگزاری خبرآنلاین؛پرتابگران دیسک با رکورد 66 متر المپیکی می شوند. یک متر بیشتر از ورودیa المپیک 2012 لندن.با تغییر رکوردهای ورودی،کار دوومیدانی کاران برای گرفتن بلیت المپیک 2016 ریو سخت تر شد. ایران که در لندن 10 المپیکی داشت، این بار خیلی نباید به سهمیه ها زیاد ریو دلخوش کند. نائب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن هم روی سخت تر شدن کار صحه می گذارد:« به هر حال باید سهمیه گرفت. اما این ورودیها نشان می دهد که دوومیدانی ورزشی حرفه ای است و دشوار. iiaf با این ورودیها کار را سخت کرده تا تعداد المپیکی ها کمتر شود.در این شرایط هر کس بیشتر تلاش کند موفق می شود.»

حدادی که با رکورد 68 متر و 11 سانتیمتر نقره المپیک لندن را گرفت ،حالا از اضافه شدن یک متر به رکورد ورودی المپیک تعجب می کند :« 66 متر برای ورودی رکورد بالایی است . من در مسابقات جهانی با پرتاب 66 متری مدال گرفتم. در قهرمانی جهان مسکو رکورد 65 -66 متر مدال گرفت. تعجب می کنم چطور رکوردی بالایی را برای ورودی گذاشته اند.احتمالا می خواهند تعداد پرتابگران کمتر باشد.» با این حال او معتقد است با ورودی 66 متر هم خیلی می توانند المپیکی شوند:« به نظرم هنوز هم خیلی ها می توانند این رکورد را بزنند و به المپیک بیایند.حتی کسی که رکورد مسابقه رسمی اش 61 متر باشد. از انجایی که رکورد پرتابگران دیسک در شرایط باد قابل قبول است، خیلی ها به امریکا می روند تا در شرایط باد پرتاب کنند و سهمیه بگیرند. خیلی پیش که 40 نفر در امریکا 66 متر انداخته اند اما در مسابقات رسمی رکوردشان 61 متر شده. حتی شولتز رکورددار پرتاب دیسک هم رکورد74 متر را در باد ثبت کرده است.به هر حال باد موافق رکورد را 5-6 متر روی رکورد تاثیر می گذارد.»
نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن این روزها در جزیره کیش تمرین می کند.او نبود سرپرست فدراسیون انتقاد می کند:« در نبود سرپرست و رئیس کارها پیش نمی رود.در این شرایط کار فدراسیون یک جورایی عقب افتاده است.به نظرم داوری نباید می رفت. حداقل باید صبر می کرد تا سرپرست جدید معرفی می شد و بعد می رفت. نمی دانم چرا رفت؟ در این مدت هنوز سرپرست نیامده. این شرایط برای دوومیدانی اصلا خوب نیست.» رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران امیدوار است سرپرست یا رئیس به بودجه وزارت و کمیته برای فدراسیون راضی نشود:« امیدوارم هر کس می آید تنها متکی به بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نباشد. چرا که کافی نیست. اگر به دلگرمی بودجه یک و نیم یا دومیلیاردی وزارت و کمیته می آید بهتر است نیاید.دوومیدانی در اصل 24 فدراسیون است. بودجه دو میلیاردی هم پولی نیست.چطور می شود 24 رشته را با دو میلیارد ساپورت کرد؟هیچ کس نمی تواند . یک تیم دوومیدانی 40 نفره سفر می رود تنها 80 میلیون هزینه بلیتش می شود جدای از آن هزینه های دیگر هم هست.بدترین مربی هم ماهیانه 4 هزار دلار دستمزدش است.»

او که فعلا در کیش تمرینات بدنسازی، جهش،پرش و پرتاب انجام می دهد ،اصلا راضی نیست:« از شرایطم اصلا راضی نیستم. این وضعیت آن هم یکسال و سه مانده به المپیک واقعا نگران کننده است. کار خیلی راحت است اما ما معمولا عادت داریم لقمه را دور سرمان بچرخانیم و بعد به دهانمان بگذاریم. دیگر حرفی می ماند؟»
حالا که فدراسیون بی رئیس مانده ،حتی کمک های کمیته ملی المپیک هم به نظرش بی فایده است:« رئیس کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته اند اما وقتی فدراسیون رئیس ندارد، او چه کار می تواند بکند؟بالاخره باید یک نفر باشد تا حرفهای او را اجرا کند. آبدارچی فدراسیون که نمی تواند کاری بکند.» حدادی این روزها منتظر است ویزایش بیاید تا برای انتخاب مربی اش به المان برود:«بعید می دانم بعداز دو هفته حالا ویزایم درست شود.من 6 ماه است که مهمان شما هستم و فکر می کنم حالاف حالاها هم باشم(با خنده).»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =