۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

بی بی سی فارسی نوشت:

گزارشها از ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حاکی است که شمار تلفات انفجار انتحاری در شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت به ۳۳ کشته و بیش از صد زخمی رسیده است.

به گزارش وب سایت شبکه خبری بی بی سی فارسی، نجیب‌الله کامه‌وال رئیس اداره صحت/بهداشت ننگرهار با تایید این آمار گفت که اجساد کشته‌شدگان و زخمی‌ها به بیمارستان منتقل شده است.

پیشتر فضل احمد شیرزاد فرمانده پلیس ولایت ننگرهار گفته بود که حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت ۲۲ کشته و بیش از ۵۰ زخمی بجا گذاشته است.

آقای شیرزاد در محل انفجار به خبرنگاران گفت که فرد بمبگذار در نزدیکی ساختمان نمایندگی یک بانک، سه چرخه خود را که مملو از مواد منفجره بود، منفجر کرد.

او افزود که ماموران دولتی برای گرفتن حقوق خود به این بانک مراجعه کرده بودند.

به گفته فرمانده پلیس ننگرهار، پیش از این انفجار، یک انفجار دیگر هم در یک زیارتگاه روی داد که تلفاتی در پی نداشت و ماموران پلیس با خنثی کردن مواد منفجره در یک محل دیگر، از انفجار سومی جلوگیری کردند.

گروه طالبان اعلام کرده که این انفجارها کار این گروه نیست.

ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند، این انفجارها را به دلیل بجا گذاشتن تلفات غیرنظامی محکوم کرده است.


در همین حال خبرگزاری ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی نوشته است که داعش مسولیت این انفجار را قبول کرده است در این گزارش آمده است: شاهدالله شاهد که خود را سخنگوی داعش معرفی کرده است، با ارسال پیامکی مسئولیت انفجار در زیارتگاه را برعهده گرفت.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =