امیر پوردستان: اس۳۰۰ تهدیدی برای دیگران نیست/ حامی مظلومان هستیم اما دخالت نمی‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دریافت سامانه‌های «اس۳۰۰» توسط ایران گفت: دکترین دفاعی مبتنی بر بازدارندگی بوده و اهل تعدی نیستیم، اما در برابر تهدیدات با اقتدار می‌ایستیم.

به گزارش مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در حاشیه رژه نیروهای مسلح در حرم مطهر امام(ره)، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دریافت سامانه‌های موشکی «اس ۳۰۰» توسط ایران یک تهدید برای اسرائیل محسوب می‌شود؟ اظهار داشت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی است؛ ما اهل تجاوز و تعدی نیستیم، اما قابلیت‌های خود را ارتقا می‌دهیم تا در برابر تهدیدات، توانمندی‌های لازم را داشته باشیم و با اقتدار می‌ایستیم.

وی با اشاره به ارتقای قابلیت‌های دفاعی نیروهای مسلح به ویژه یگان‌های ارتش، گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی نیروهای مسلح، نمونه‌های تجهیزات دفاعی، تولید می‌شود و پس از ارزیابی، این نمونه‌ها در اختیار صنعت دفاعی کشور قرار می‌گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تولید انبوه برسد و در اختیار یگان‌ها قرار گیرد.

تحریم برای ما نعمت بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: مطمئنم تحریم‌ها برای ما نعمت بود و باعث شد که ظرفیت‌های خودمان را بشناسیم و از درون بجوشیم؛ امروز خدا را شاکریم که متخصصان جوان صنعت دفاعی کشور می‌توانند نیازمندی‌های این بخش را برطرف کنند.

امیر پوردستان خاطر نشان کرد: زمانی فاصله ایده تا محصول خیلی طولانی بود اما امروز این فاصله بسیار کوتاه شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وقتی فرمانده صحنه، ایده‌ای را برای صنعت دفاعی طرح می‌کند، آن ایده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محصول تبدیل می‌شود.

حامی مظلومان هستیم، اما در مقدرات کشورها دخالت نمی‌کنیم

وی در رابطه با حمایت ارتش از ملت‌های مظلوم، گفت: همانطور که رئیس‌جمهور محترم امروز در سخنان خود تاکید کرد، ارتش جمهوری اسلامی حامی مظلومان است، اما این بدان معنا نیست که ما در مقدرات کشورها دخالت کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اگر کشوری مانند عراق از ما درخواست کمک کند، می‌توانیم کمک‌های مستشاری به آنها ارائه دهیم یا در داخل کشورمان به آنها آموزش نظامی بدهیم، اما هیچ‌گاه تعدی و تجاوز نمی‌کنیم و حاکمیت کشورها را محترم می‌شماریم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409778

برچسب‌ها