۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴

ایسنا نوشت:

فرماندار شمیرانات با اشاره به بارندگی‌های اخیر و سرازیر شدن آب به سمت سد لتیان گفت: این بارندگی‌ها موجب کامل شدن ظرفیت این سد شده است. برهمین اساس آب پشت سد لتیان به سد ماملو منتقل می شود.

عزت الله خانمحمدی افزود: ذخیره آب سد لتیان با بارندگی‌های اخیر در بخش رودبار قصران پر شده و دریچه‌های سد لتیان به منظور انتقال آب پشت سد به سمت سد ماملو از 25 فروردین ماه باز شده است.

وی بابیان اینکه حدود 34 درصد از آب آشامیدنی شهر تهران از طریق سد لتیان و لار تامین می شود، ادامه داد: بارندگی‌های چند روز اخیر، موجب سرازیر شدن آب به سمت سد لتیان و کامل شدن ظرفیت این سد شده است. در حال حاضر نیز گروهی از کارشناسان به منظور باز کردن دریچه‌های سد در صورت افزایش زودهنگام ظرفیت آن، در محل(تاج سد) مستقر شده‌اند.

رودخانه جاجرود از ارتفاعات البرز در بخش رودبار قصران سرازیر و به سد لتیان وارد می شود. سد لتیان سال 1346 به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین آب شرب شهر تهران احداث شد، دو پارک جنگلی لتیان و تلو دریاچه این سد را احاطه کرده اند، این سد در دره‌ای در میان کوه جاجرود و کوه بندک ساخته شده و در شمال آن کوه آلون قرار دارد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریادکش A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    23 0
    خدایا سپاس
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 0
    خدا رو شکر امسال بهار خوبی داشتیم.