۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰

محمد رضا احمدی

بنا بر اعلام اداره اعتبارات بانک مسکن تسهیلات خرید مسکن برای واحدهای مسکونی با کمتر از ۲۰ سال عمر، مبلغ ۳۵ میلیون تومان است که به همراه ۱۰ میلیون تومان وام جعاله (تعمیرات مسکن) این مبلغ به ۴۵ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین به واحدهای مسکونی با ۲۰ تا ۲۵ سال ساخت، ۲۰ میلیون تومان وام خرید و ۱۰ میلیون تومان وام تعمیرات (که در مجموع به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد) تعلق می‌گیرد. این وام ویژه واحدهای مسکونی دارای سند قطعی است و واحدهای قولنامه‌ای مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             "خبر آنلاين "

البته با تمام اين احوالات وزارت مسكن همچنان پيگير تصويب وام 80 ميليون توماني از بانك مركزي هست . لازم به توضيح است كه در ساليان بعد اين خبر اينگونه نقل مي شود :

وام  45 ميليوني براي  واحدهاي كمتر از 40 ساله به علاوه 10 ميليون وام تعميرات و 5 ميليون وام تعميرات مجدد داده مي شود و اين ميزان براي منازل مسكوني با عمر زير بيست سال 55 ميليون به اضافه 15 ميليون وام تعميرات است .

10 سال بعد از آن مبلغ وام براي منازل كمتر از 50 سال  65 ميليون و وام سه نوبت تعميرات به ترتيب 20 و 15 و 10 ميليون خواهد بود . البته وزارت مسكن بدنبال اخذ مجوز وام 110 ميليوني از بانك مركزي است.

20 سال بعد ميزان وام پرداختي براي منازل نوساز 200 ميليون تومان است كه تنها يك دهم قيمت آن است و براي  منازل  با  عمر كمتر  از 70 سال  50 ميليون وام  با بهره 29 درصد و همچنين وام  تعميرات  چهار مرحله ايي (هر مرحله 10 ميليون تومان )  در نظر گرفته شده است.

شايان ذكر است كه با پيگيري هاي بسيار خفن مسئولين بالاخره  بانك مركزي براي سال 1440 هجري شمسي

وام هاي بلند مدت مسكن با باز پرداخت  20 ساله در نظر گرفته است. اين در حالي است كه بهاي ميانگين هر متر مربع آپارتمان مسكوني در تهران در اين سال ( با احتساب حذف 5 صفر از پول ملي ) 3000000000 تومان خواهد بود . رييس كل بانك مركزي چشم انداز مسكن را براي افق 1455 "افتضاح" ناميد و خواستار اختصاص اعتبارات ويژه براي اين امر از سوي دو لت شد .

وزير نفت در پي اين اظهارات و در اعتراض به آن گفت : شما فكر مي كني با تعطيلي  بيش از 99 درصد امكانات استخراج نفت ما اين بودجه رو بايد از كجا بياريم ؟با  توليد 2000 بشكه نفت كه نمي شود اعتبار ويژه اختصاص داد . يه چي ميگي !!

در همين رابطه رييس تشكيلات هواداران سابق  گفت : ما كه ديگه بازنشست شديم و بي خيال" هواداري" اما اگه ميذاشتين... ميشد همونموقع ها با افزايش ساخت  در  پروژه هاي تاريخي و ماندگار مسكن مهر  و افزايش  آن به سالي يك ميليون واحد مسكوني كل مملكت را تابحال زير كشت " مسكن" برد !!

وزير بازرگاني در همين مورد گفته است تا شماها بخواهيد به فكر اعتبارات باشيد ما با واردات  قطعات مربوطه از كشور همسايه افغانستان  با ساخت بسيار سريع  منازل پيش ساخته نياز بازار مسكن ايران را رفع مي كنيم  و اين تكنولوژي كه صد در صد محصول بومي افغانستان است  مورد تاييد اتحاديه اروپا نيز مي باشد و ازاستاندارد بالايي برخوردار است و بنده همينجور كه دارم با شما  حرف مي زنم.. الان از رييس انجمن وارد كننده ها شنيدم كه ما دو ساله تمام كمبود بازار مسكن را به اين ترتيب رفع مي كنيم  .

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    6 1
    دم شما گرم . دقيقا" همينطوره.