یک ایرانی و بزرگترین جایزه طراحی جهان + تصاویر

یکی از طراحان ایرانی موفق به کسب جایزه سال 2015 یکی از عالی ترین سطوح طراحی و عنوان برگزیده رویداد بین المللی A' Design Award and Competition شد.

به گزارش خبرآنلاین، آیدین ارجمندی طراح، گرافیست و کاریکاتوریست جوان کشورمان با طراحی سازی به نام «چلوریدو»، مدال برنز مسابقه طراحی « A'Design »، بزرگترین جایزه طراحی جهان را به خود اختصاص داد.

این مسابقه که هر سال در «کومو»، شهری در شمال میلان ایتالیا برگزار می شود، شامل رشته های زیادی از جمله طراحی، گرافیک، معماری و طراحی صنعتی است و طی ادوار گذشته تاکنون ۱۵۰۰۰ طرح از ۱۸۰ کشور در آن شرکت کرده اند که ۳۵۰۰ طرح به مرحله داوری نهایی رسیده و توسط ۷۰ داور در رشته های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

ارجمندی، امسال با طراحی سازی به نام «چلوریدو» که یک ساز ترکیبی است و از در هم آمیختگی منطق «ویلن سل» به عنوان یک ساز زهی و «دیجریدو» که یک ساز بادی استرالیایی است تشکیل شده توانست جایزه برنز این رویداد بزرگ را از ان خود کند.

لازم به ذکر است، دسته و گردن قسمت زهیِ ساز در «چلوریدو» تبدیل به لوله ساز بادی شده و قسمت انتهایی لوله، کاسه رزونانس قسمت زهی ساز که تقویت کننده صدای سیم هاست را تشکیل داده است.

این طراح جوان کشورمان درباره چگونگی طراحی این ساز ترکیبی گفت: انگیزه طراحی این ساز در من از وقتی آغاز شد که برخورد مشتاقانه افراد در مواجهه با ساز «دیجریدو» که خودم نوازنده آن هستم را دیدم. همین مسئله باعث شد که با شروع تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد طراحی صنعتی طی سه ترم تحقیق در مورد فیزیک آکوستیک و طراحی ساز، به عنوان پروژه دانشگاهی یک ساز زهی ـ زخمه ای به نام «فغان» را طراحی کنم که زمینه ساز طراحی «چلوریدو» شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در حال بررسی بازار برای تولید محدود «فغان» و «چلوریدو» هستم و امیدوارم تا دو سال آینده این دو ساز بتوانند وارد بازار شوند.

ارجمندی قرار بود جمعه همین هفته برای دریافت جایزه خود به میلان ایتالیا سفر کند که با توجه به عدم صدور ویزا از سوی سفارت این کشور در تهران، وی از این سفر بازماند.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    10 0
    دست مریزاد
  • بی نام A1 ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    12 0
    درود بر ایران و ایرانی
  • بی نام GB ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 1
    خیلی بزرگه.
  • بی نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 0
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    15 0
    ساز عجیبیه کاش صداش رو هم می شد بشنویم . باید صدای جالبی داشته باشه.
  • مرتضی RO ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    14 2
    آفرین آیدین عزیز... من به داشتن دوستی مثل تو افتخار می کنم، نرفتنت به ایتالیا، چیزی از توانایی هات کم نمی کنه...
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    10 1
    حیف که بهش ویزا ندادن حداقل کاش تو خود ایران ازش تقدیر میکردن