آیت‌الله نوری همدانی:  همه باید برای تحقق همدلی و همزبانی در جامعه کمک کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی فرهنگ جهاد و شهادت را برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: حضرت علی(ع) می فرماید مرگ واقعی آن است که انسان زنده باشد و دشمن او را به ذلت بکشاند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدان از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار سیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به این که حضرت امیرالمؤمنین(ع) عاشق جهاد و شهادت بود و ما این درس بزرگ را از ایشان آموخته ایم؛ به تشریح گوشه ای از وقایع درس آموز جنگ صفین پرداخت.

وی افزود: لشکریان معاویه زودتر از لشکریان حضرت به شریعه رسیدند و به توصیه عمروعاص آب را بر آنها بستند؛ حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این شرایط خطاب به یاران خود فرمود یا تن به ذلت دهید تا تشنه نمانید و یا شمیشیرهای خود را از خون سیراب کنید؛ مرگ آن است که زنده اما ذلیل باشید و حیات آن است که با جهاد در راه خدا عزت مندانه بمیرید.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی نیز ما به امیرالمؤمنین(ع) اقتدا کردیم و در برابر دشمن کوتاه نیامدیم و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردیم؛ انقلاب اسلامی ما مدیون خون همه شهدا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در جنگ صفین بسیاری از افراد به سرکردگی خوارج به حضرت پیشنهاد صلح دادند و ایشان را مجبور کردند حکمیت را بپذیرد، گفت: همین افراد پس از جریان حکمیت از عملکرد خود پشیمان شدند و به حضرت نسبت کفر دادند و جنگ نهروان را علیه ایشان راه انداختند.

این مرجع تقلید خطاب به مسؤولان بنیاد شهید، ابراز داشت: کار شما بسیار با ارزش است چراکه جبهه مستضعفان و محرومان جهان را بیدار می کند و تأثیر مستقمی بر جریان بیداری اسلامی دارد؛ این راه ادامه پیدا خواهد کرد و ما باید وظیفه خود را در این مسیر بشناسیم و تا ظهور امام زمان(عج) این راه را ادامه دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در توضیح روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) پیرامون اهمیت مسأله جهاد و شهادت، گفت: نماز و روزه جای خود را دارد اما جهاد در راه خدا جایگاه ویژه ای در اسلام دارد؛ در اسلام هیچ عملی بالاتر از جهاد و شهادت نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: همه ما باید تلاش کنیم که این توصیه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در جامعه پیاده شود و به رهنمودهای ایشان گوش دهیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =