ظریف: قدرت‌های جهانی نباید برای ‌آینده یمن شرط تعیین کنند

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: مسأله یمن باید به صورت داخلی حل شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه یورونیوز در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی یمن گفت که دخالت خارجی در یمن باید هرچه زودتر متوقف شود.

ظریف تأکید کرد: جنگ کنونی یمن باید به صورت داخلی حل شود.

وی در این‌باره گفت: ما باید گفت‌وگوی داخلی در یمن داشته باشیم؛ مذاکره‌ای در میان مردم این کشور، یک گفت‌وگوی داخلی.

وزیر امور خارجه ایران همچنین هرگونه دخالت خارجی در جنگ میان نیروهای طرفدار منصور هادی رئیس جمهور پیشین یمن و شیعیان حوثی را منع و تأکید کرد: ایران هیچ دخالتی در این جنگ ندارد.

وی ادامه داد: هیچ کس نباید در این گفت‌وگوها دخالت داشته باشد. این یک مذاکره میان یمنی‌ها و خارجی‌ها یا مذاکره‌ای میان قدرت‌های بیگانه نیست.

ظریف تصریح کرد: قدرت‌های جهانی نباید برای ‌آینده یمن شرط تعیین کنند یا در این مذاکرات مداخله داشته باشند. آنچه آنها باید انجام دهند این است که برگزاری رایزنی میان گروه‌های مختلف یمنی را تسهیل کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، یادآور شد: و این چیزی است که ما آماده انجامش هستیم.

به گزارش یورونیوز،‌ حوثی‌ها در سپتامبر کنترل صنعا پایتخت یمن را به دست گرفتند که در پی آن رئیس جمهور این کشور به شهر جنوبی عدن گریخت و در آنجا دست به تشکیل دولت زد. وی سپس به عربستان گریخت و اکنون در ریاض به سر می‌برد.

عربستان طی روزهای اخیر حملات هوایی علیه مردم فقیرترین منطقه یمن انجام داده است که بنا بر آمارهای سازمان ملل تاکنون دست کم 70 تن در این حملات جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود شمار زیادی از قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    2 2
    بستن قراداد یک ساله اقتصادی تجاری از طرف ایران با یمن و آن هم دقیقاً زمانی گه حکومت قانونی یمن ساقط شده و رئیس جمهور آن استعفا داده و خود و اعضای کابینه دولت در حصر بودند، سیاستی نسنجیده و با هیچ عرف دیپلماتیک سازگاری ندارد جناب ظریف. پیدا کنید پرتقال فروش را...