فرمانده نیروی زمینی ارتش: تمامی تحرکات در مرزها رصد می‌شوند؛ نیروهای مسلح غافلگیر نخواهند شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه تمامی تحرکات در مرزهای کشور رصد می‌شوند گفت: نیروهای مسلح کشورمان هیچ‌گاه غافلگیر نخواهند شد.

به گزارش تسنیم، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سالروز حماسه‌آفرینی نیروی زمینی قهرمان ارتش است که این روز را به پیشگاه ملت ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهیدان به ویژه 48 هزار شهید گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌دارم.

وی با بیان اینکه 29 فروردین روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حضرت امام(ره) 29 فروردین با تصمیم شجاعانه خود ارتش ما که تا مرز انحلال رفته بود را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند؛ اینکه بنده عرض می‌کنم تصمیم شجاعانه‌ای است، زیرا بسیاری از انقلابیون و کسانی که همراه حضرت امام بودند با ارتش موافقت نداشتند و فقط چند نفر از جمله مقام معظم رهبری بودند که در تصمیم‌سازی این تصمیم بزرگ امام(ره) نقش کلیدی ایفا کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اگر 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد، تصمیم‌سازی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و تصمیم‌گیری امام‌خمینی(ره) بود، تصریح کرد: ارتشی که تا مرز انحلال پیش رفته بوده حضرت امام(ره) با تصمیم خود ارتش را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند، زیرا شکاف عظیمی بین مردم و ارتش وجود داشت، اما امام(ره) با تدبیر خود شکاف را پر کردند و ارتش را به ملت ایران پیوند زدند و ارتشی مردمی و در خدمت مردم و اسلام و در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی تشکیل شد.

امیر پوردستان با بیان اینکه با تصمیم امام‌خمینی(ره) ارتش جان تازه‌ای گرفت و به عنوان تنها بازوی مسلح نظام سعی کرد در مقاطع مختلف بتواند رسالت و ماموریت عظیمی که بر عهده‌اش گذاشته شده به شایستگی عمل کند، گفت: استکبارجهانی که از غرس نهال جمهوری اسلامی ایران در این کشور ناخرسند بود هر چیزی را به جز جمهوری اسلامی ایران می‌پذیرفت و می‌دانست ادبیات جمهوری اسلامی سایر مرزهای کشورها را در بر می‌گیرد و تلاش می‌کرد چیزی به نام جمهوری اسلامی ایران در آن کشور پا نگیرد، اما نتوانست.

وی افزود: دشمن برای اولین حرکت می‌خواست نظام را خلع سلاح کند، خلع سلاح نظام چه بود؟ برای خلع سلاح نظام شعار انحلال ارتش را سر دادند. شعار انحلال ارتش یک شعار آمریکایی بود و استکبارجهانی می‌خواست نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را خلع سلاح کند، زیرا وقتی ارتشی نبود به طور طبیعی نظام خلع سلاح می‌شد، اما امام براساس ژرف‌نگری خاص خودشان این توطئه را تشخیص دادند و دشمن نیز از این مسئله ناخرسند بود و سعی کرد تمامی عوامل خودش را در داخل و خارج از کشور احضار کرد و ناامنی‌های گسترده‌ای را در استان‌های مرزی ما با محوریت شمال غرب آغاز کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: اولین یگانی که سازماندهی شده بود و لباس رزم پوشید و برای دفاع از کشور و انقلاب نوپای ایران، سینه به سینه ضدانقلاب ایستاد، ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. یگان‌های نیروی زمینی ارتش خیلی زود خود را بازیابی کردند و داوطلبان نیروی هوایی و دریایی به آنها ملحق شدند و در مقابل ضدانقلاب صف‌آرایی کردند. شهید سپهبدقرنی، شهید فلاحی و شهید صیادشیرازی از شهدایی بودند که نیروها را در کردستان و مناطق آذربایجان غربی هدایت و پشتیبانی کردند و این هدایت‌ها سبب شد که ضدانقلاب در کردستان ناکام بماند.

امیرپوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در این مدت 18 ماه تا شروع جنگ تحمیلی بیش از 2 هزار شهید را تقدیم می‌کند. این حضور مومنانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ضدانقلاب است و وقتی دشمن از این توطئه ناامید می‌شود به سراغ مهره بعدی خود یعنی صدام رفته و تجهیزش می‌کند و کشورهای مرتجع منطقه را ملزم می‌کند تا حمایت کنند و صدام جنگ را بر ما تحمیل می‌کند. در این شرایط اولین یگان‌هایی که به صورت منظم در مقابل این کشور تا بن دندان مسلح صف‌آرایی می‌کنند، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: صدامی که بعد از روی کار آمدن حسن البکر تمامی بودجه‌های کشور را به بودجه نظامی اختصاص می‌دهد و 50 هزار مستشار شوروی در عراق انجام وظیفه می‌کردند و با نیروی هوایی و ارتش آماده به مرزهای ما حمله کردند، در شرایطی که در مقابل لشکرهایی که از لحاظ عده و عُده در شرایط مناسبی نبودند و این یگان‌ها شهید و زخمی دادند تا توانستند جلوی شوک اولیه نیروهای بعثی عراق را بگیرند. در روز دوم جنگ نیز نیروی هوایی ارتش ایران چنان سیلی‌ را به صورت یگان‌های رژیم بعثی عراق می‌زند که تا پایان جنگ از گیجی آن سر بلند نکردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در آب‌های نیلگون خلیج فارس در همان 3 ماه اول جنگ کار نیروی دریایی رژیم بعث را یکسره می‌کند و به گونه‌ای به آن ضربه می‌زند که تا پایان جنگ از سواحل و آب‌های ساحلی خود جرأت ندارند بیرون بیایند. این رشادت و فداکاری و ایثاری بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران در این سال از خود نشان داد و ثمره و نتیجه آن تقدیم 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز است.

امیر پوردستان با بیان اینکه ارتش تلاش کرد پاسخگوی شایسته‌ای برای اعتماد حضرت امام و مقام معظم رهبری باشد، تصریح کرد: حضرت امام و مقام معظم رهبری به ارتش اعتماد کردند و ارتش نیز پاسخ اعتماد حضرت امام و مقام معظم رهبری را در عمل دادند.

وی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استعانت از ذات اقدس الهی و با داشتن کارکنان مومن و متدین و بهره‌مندی از سلاح‌های به روز و پیشرفته این استعداد و قابلیت را دارد به شایستگی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کند. تمامی حرکت‌ها در مرزها رصد می‌شود و این تحرکات توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌شود و متناسب با تحلیل‌ها ظرفیت‌هایی اتخاذ می‌شود و من به عنوان یک عضو کوچک از مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ملت ولایت‌مدار قول می‌دهم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: اگر روزی دشمنی بخواهد خیال خام خودش را عملی کند جمهوری اسلامی ایران تهدیدکننده را از کرده خود پشیمان می‌کند، اما ما امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم، تهدیداتی که از نظر نوع و شکل با تهدیدات گذشته فرق می‌کند. امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات به نام جنگ‌های مشارکتی و جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم و ما به عنوان بازوهای مسلح نظام وظیفه داریم متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم را در خود ایجاد کنیم که بحمدلله با تدابیر فرمانده معظم کل قوا و سیاست‌گذاری ستادکل نیروهای مسلح این کار به خوبی انجام شده و تمامی نیروها از آمادگی لازم برخوردار هستند.

امیر پوردستان با اشاره به فروپاشی شوروی، گفت: بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت در دنیا معرفی شد و جهان دوقطبی به تک‌قطبی تغییر وضعیت داد. آمریکایی‌ها به خاطر اینکه ثابت کنند که این جایگاه حق آنهاست اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند و نظم نوین جهانی را تعریف کردند و گفتند دنیا مانند دهکده‌ای است و چه کسی بهتر از ما وجود دارد که بخواهد کدخدای این دهکده باشد.

وی با اشاره به پروژه جنگ ستارگان توسط آمریکا، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با این پروژه گفتند ما از قابلیت‌های بالایی در زمین، هوا و ... برخوردار هستیم و هر کسی در این عرصه‌ها بخواهد خودنمایی کند ما می‌توانیم آن را از بین ببریم و با این پروژه ما در فضا هم مسلط شدیم و می‌توانیم موشک‌های بالستیک و ماهواره‌ها را کنترل کنیم و اگر چین، روسیه یا کره‌شمالی بخواهد حرکتی انجام دهد، می‌توانیم آنها را از بین ببریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پروژه جنگ ستارگان هیچ‌گاه عملی نشد، تصریح کرد: هالیوود آن قدر برای این پروژه فیلم ساخت که دنیا باورش شده بود که آمریکایی‌ها این توانمندی را دارند. به هر حال زمانی که آمریکا مست از قدرت بود یک پژوهشگاه نظریه‌ای را مطرح کرد و گفت درست است قطب قدرت شرق از بین رفته، اما قطب قدرت دیگری در شرق است که قطعا شما را با چالش روبرو خواهد کرد و آن هم قدرتی به نام جهان اسلام است که از وحدت بین شیعه و سنی به وجود می‌آید و انقلاب اسلامی ایران بسترساز و زمینه‌ساز آن است.

امیر پوردستان با اشاره به تحلیل‌های آمریکایی‌ها برای جلوگیری از قطب قدرت جهان اسلام، گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید خودشان وارد منطقه شوند. از این‌رو باید بهانه‌ای پیدا می‌شد تا بتوانند وارد منطقه شوند و به همین دلیل سرویس‌های اطلاعاتی بررسی کردند تا اینکه حادثه 11 سپتامبر را طراحی کردند و بهانه را به دست آنها داد و استراتژی را به عنوان عملیات پیش‌دستانه تعریف کردند و به همین بهانه وارد منطقه غرب آسیا شدند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها 3 هدف را از تشکیل ائتلاف برای حضور در منطقه داشتند، تصریح کرد: هدف آشکار آنها مقابله با تروریسم بود و آن چیزی که در تریبون‌های‌شان می‌گفتند مقابله با تروریسم بود، هر چند که یک دروغ بزرگ بود، اما آن را آشکارا می‌گفتند، البته هدف پنهان آنها تسلط بر منابع انرژی منطقه بود، زیرا اگر آنها می‌خواستند سیادت و آقایی خود را ادامه بدهند باید بر منابع انرژی مسلط می‌شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: هدف به کلی پنهان آمریکایی‌ها جلوگیری از بیداری اسلامی و وحدت بین شیعه و سنی بود، اما زمانی که آمریکایی‌ها استراتژی عملیات پیش‌دستانه را در پیش گرفتند و راهی منطقه شدند هدف‌شان مقابله با افغانستان و عراق نبود. آمریکایی‌ها با چند صد فروند هواپیما، جنگ الکترونیک و ... نیامدند که افغانستان را بگیرند، زیرا افغانستان ارتشی نداشت. آنها نیامدند عراق را بگیرند، زیرا صدام بنده حلقه به گوش آمریکایی‌ها بود. قصد آمریکایی‌ها حمله به نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران سبب شد که آمریکایی‌ها نتوانند تصمیم خود را عملی کنند و دیدند در این کشور رهبری هوشمند و خردمند و دشمن‌شناس وجود دارد که به شایستگی می‌تواند سکانداری کند. آمریکایی‌ها نگاه کردند و دیدند ملتی وجود دارد که پشت سر رهبری ایستادند و یک صدا می‌گویند "از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن."

"آمریکایی‌ها نگاه کردند و دیدند در این کشور نیروهای مسلحی وجود دارد که همه انگشت به روی ماشه دارند؛ سپاه در اوج اقتدار و آمادگی، ارتش در اوج اقتدار و آمادگی، نیروهای بسیج و نیروی انتظامی در اوج و اقتدار و آمادگی هستند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند."

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها عملیات بدون تماس را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفتند، تصریح کرد: عملیات بدون تماس یعنی اینکه بدون آنکه با طرف مقابل تماس برقرار کند کاری کنند که طرف مقابل سلاح خود را بر زمین بگذارد و دست‌ها را بالا ببرد. در این شرایط جنوب، شرق و غرب ما را اشغال کردند و ناو و ناوچه‌های زیادی در آب‌های خلیج فارس و عمان مستقر کردند. در شمال کشور نیز سیستم‌های جنگ الکترونیک قرار دادند تا یک محاصره کاملی از نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و فکر می‌کردند با این حرکت نظام اسلامی تسلیم می‌شود، اما نظام ما مستحکم و استوار ایستاد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شکست‌های پی‌ در پی آمریکا در منطقه، گفت: شکست‌‌های پی‌درپی آمریکا سبب شد که تغییر راهبرد دهند و استراتژی خود را تغییر دهند. به همین خاطر در راهبرد جدید خود برای جلوگیری از قدرت جدیدی به نام جهان اسلام، راهبرد "مذهب علیه مذهب" را تعریف کرد و تشکیل و ایجاد گروه‌های تروریستی از جمله داعش، النصره و... در ادامه این راهبرد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست.

امیر پوردستان اضافه کرد: آمریکا سعی دارد با تشکیل گروه‌های تروریستی چهره اسلام را تخریب کند و مسلمانان را به جان هم بیاندازد و فکر می‌کردند اگر آنها را با شعار اهل سنت فعال کنند گروهی از شیعیان می‌خواهند مقابله کنند و ظرفیت‌های جهان اسلام در این رابطه از بین می‌رفت.

وی با اشاره به نگرانی آمریکا به گرایش مردم غرب و آمریکا به اسلام، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند جلوی گرایش به اسلام را بگیرند و گرایش به اسلام را کمتر کنند تا امنیت رژیم‌صهیونیستی حفظ شود. من به عنوان یک عضو کوچک از مجموعه مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می‌کنم که مطمئن باشید برادران و سربازان شما در پادگان‌ها و جای‌ جای کشور اسلامی آمادگی لازم را دارند و قابلیت دارند با هر تهدیدی مقابله کنند و تهدیدات را در نطفه خفه کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ما با تهدیدات جدی روبرو هستیم و برای مقابله با این تهاجم گسترده و افسارگسیخته دشمن فقط آمادگی نیروهای مسلح به تنهایی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که مقاومت را تکمیل می‌کند و سد را مستحکم خواهد کرد، همدلی و همزبانی دولت و مردم است. همان مطلبی که فرماندهی معظم کل قوا در ابتدای سال به آن اشاره کردند. مطالبی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال می‌فرمایند ما به عنوان یک شعار نباید به آن نگاه کنیم، اینها تبیین یک استراتژی و نقشه راه نظام است.

امیرپوردستان در تشریح فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حوزه نیروی زمینی ارتش امنیت بخش‌های وسیعی از مرزهای کشور بر عهده نیروی زمینی ارتش است و سربازان شما به صورت 24 ساعته در مرزها حضور دارند و از عزت و اقتدار کشور دفاع می‌کنند. پاکسازی میادین مین و مناطق آلوده نیز بر عهده نیروی زمینی ارتش است و تاکنون نیز 180 شهید را تقدیم کرده است.

وی درباره پشتیبانی بالگردی مرزها گفت: هوانیروز آماده است در تمامی مرزها با قوت و قدرت وارد شود و در مقابله با گروهک‌ها به شایستگی وارد شده و شهدای زیادی را نیز تقدیم کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد فعالیت قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء(ص)، اظهار داشت: در قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء(ص) عزیزانی هستند که با چشمانی بیدار فضای کشور را کنترل می‌کنند؛ روزانه چندین هزار پرواز داخلی و خارجی در کشور انجام می‌شود و اینها تماما توسط کارکنان خدوم قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء(ص) کنترل می‌شود و اگر پرنده‌ای بخواهد خارج از مسیر خود حرکت کند و یا پرنده‌‌ بدون سرنشینی وارد فضای کشور شود این آمادگی وجود دارد که جنگنده‌های پیچیده و به روزی که در اختیار داریم را به کار بگیریم تا با تهدیدها مقابله شود.

امیرپوردستان خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خلبانان و تیزپروازانی هستند که آسمان کشور را کنترل می‌کنند و خلبانان شجاع نیروی هوایی در ظلمات شب امنیت کشور را برقرار می‌کنند و ساعت و لحظه‌ای نیست که برای مقابله با تهدیدات اقداماتی را انجام ندهند.

وی در مورد عملکرد نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی تلاش‌های بسیار وسیعی را در مقابله با تروریسم دریایی انجام می‌دهد که امروز بسیاری از کشورها برای مقابله با تروریسم عاجز هستند، اما این اقدام توسط نیروی دریایی ارتش هدایت و راهبری می‌شود. امنیت کشتیرانی و امنیت اقتصاد دریاها توسط یگان‌های نیروی دریایی انجام می‌شود و پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی به اهتزاز درآمده است. این عزت و اقتدار ارتش ابتدا نتیجه آن تصمیم تاریخی حضرت امام و بعد هدایت مقام معظم رهبری است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409627

برچسب‌ها