ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای گفت، حمایت نظامی و لجستیکی ترکیه اصلی‌ترین عاملی بود که به تروریست‌ها کمک کرد تا شهر ادلب در شمال غربی سوریه را ماه گذشته از کنترل نیروهای دولتی خارج کنند.

 بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه سوئدی «اکسپرسن» که امروز جمعه منتشر شد، گفت: هر نوع جنگی، هر نوع ارتشی را تضعیف می‌کند و مهم نیست که آن تا چه حد قدرتمند و مدرن باشد.

شهر ادلب که در نزدیکی مرز سوریه است، تنها دومین مرکز استان است که در جریان چهار سال جنگ داخلی در کنترل شبه‌نظامیان تروریست قرار گرفته است. این شهر هم‌اکنون در کنترل گروه‌های افراطی از جمله جبهه النصره است که شاخه سوری القاعده محسوب می‌شود.

اسد تاکید کرد: در جریان سقوط شهر ادلب، اصلی‌ترین عامل حمایت گسترده‌ای بود که از جانب ترکیه انجام شد؛ حمایت لجستیکی، حمایت نظامی و البته حمایت مالی که از جانب عربستان سعودی و قطر تامین شد.

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه ماه آتی رایزنی خود را با مخالفان سوریه و کشورهای ذی‌نفع برای از سرگیری دور جدیدی از مذاکرات صلح آغاز می‌کند. بشار اسد در رابطه با این اقدامات سازمان ملل گفت که بحران سوریه با مداخله خارجی پیچیده شده است.

وی با اشاره به کشورهای متخاصم از جمله ترکیه گفت: دی میستورا از این مساله مطلع است که چنانچه وی نتواند این کشورها را برای توقف حمایت‌ها از تروریست‌ها متقاعد کند و آنها اجازه ندهند که سوری‌ها خودشان مشکلشان را حل کنند، موفق نخواهد شد. سوریه بر روی گسل قرار دارد. اگر شما درگیر این گسل شوید، نه تنها در این منطقه بلکه در اروپا نیز با انعکاس و پژواک آن مواجه می‌شوید.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =