فانی: رتبه بندی معلمان، ضمانت اجرایی لازم را دارد و دولت بودجه آن را تامین می‌کند

مهر نوشت:

اجرای لایحه رتبه بندی معلمان به اعتباری ۱۳۵۰ میلیارد تومانی احتیاج دارد و وزیر آموزش و پرورش می گوید که این لایحه دارای ضمانت اجرایی است و دولت بودجه آن را تامین می کند.

وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین وزارت خانه های کشور مسوولیت آموزش ۱۳ میلیون دانش آموز را بر عهده دارد و بیش از یک میلیون کارمند در این نهاد بزرگ مشغول به فعالیت هستند.

یکی از مشکلات همیشگی این وزارت خانه در همه دولت ها کمبود بودجه است که دولت یازدهم هم از این مسئله مستثنی نیست.

با این وجود این روزها یکی از مهمترین خبر های وزارت آموزش و پرورش لایحه رتبه بندی معلمان است که به بودجه زیادی نیازمند است .

به گفته نوبخت سخنگوی دولت طرح رتبه‌بندی معلمان با اعتبار ویژه ۱۳۵۰ میلیارد تومان از اول مهرماه امسال اجرایی خواهد شد ،همچنین برای همین طرح در سال ۹۵ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این ارقام مازاد بر آن سقف بودجه جاری و عمرانی وزارت آموزش و پرورش است.

در این باره علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بودجه لایحه رتبه بندی در مصوبه دولت آمده و تایید شده است.

وی افزود: انشالله دولت بودجه لایحه رتبه بندی را تامین می کند و اجرای این لایحه ضمانت اجرایی دارد.

به گزارش مهر؛ هیئت دولت در روز چهارشنبه ۲۷ اسفند سال ۹۳ با رتبه بندی معلمان موافقت کرد که بر اساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می رسد، رتبه بندی حرفه ای می شوند.

مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه ها قرار می گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال ۱۳۹۴برخوردار می شوند.

همچنین پیرو موافقت دولت هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس احکام جدید مطابق رتبه بندی، حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ تا۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴ درصد افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن اضافه می شود.شاخص های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می کنیم و به تصویب دولت می رسانیم و این لایحه در مهرماه سال ۹۴ عملیاتی می شود.

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    25 11
    رتبه بند ی معلمان , حق مسلم ماست.
  • قلنج IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    41 0
    وعده های سر خرمن
  • جمعی از فرهنگیان IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    34 0
    از مجلس شورای اسلامی میخواهیم جناب آقای فانی را بدلیل نشنیدن به حرفهای فرهنگیان در سراسر کشور استیضاخ فرمایند . ما فرهنگیان همچنان تا محقق شدن خواسته هایمان به تحصن ادامه میدهیم .
  • زهرا A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 0
    وعده ای که هرگز حقوق معلمان را تامین نخواهد کرد مطمئنم انقدر تبصره و ..... دارد که همون 15 درصد هم شامل حال معلمان نشود
  • بی نام RO ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    برایفرهنگیان بازنشسته بخوان فاتحه
  • دبیر A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 0
    به دستور وزارت خانه برای همکارانی که کسری ساعت داشتند فوق العاده شغل را کم کردند در حالی که این همکاران از ابتدای سال در اختیار دفتر بودند و بخشی از وظایف معاونین را انجام می دادندو لحظه ای بیکار نبودند اکر کلاس ها 36 نفر نبود دبیر کسری ساعت نداشت لطفا بررسی کنید.
  • فرهنگی ۲۸ سال سابقه A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    13 0
    ای کاش فرهنگیان باهم انحاد داشتند ویک هفته در کلاس درس حاضر نمی شدند تبعیض را در تفاوت تطبیق احکام فرهنگیان تا کی باید تحمل کرد؟ بند سایر در احکام فرهنگیان نیز نمونه ای دیگر از بی عدالتی وتبعیض میان فرهنگیان است واحتمالا در رتبه بندی نیز عدالت به اجرا در نخواهد آمد.
  • بی نام US ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    13 0
    از مجلس شورای اسلامی میخواهیم جناب آقای فانی را بدلیل نشنیدن به حرفهای فرهنگیان در سراسر کشور استیضاخ فرمایند . ما فرهنگیان همچنان تا محقق شدن خواسته هایمان به تحصن ادامه میدهیم .
  • یک معلم IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    16 1
    اول اجرایی نمودن نظام هماهنگ پرداخت ، بعد رتبه بندی معلمان
    • امینی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      0 0
      اگرجناب وزیزاعتباربوجه رتبه بندی را گرفته اند چطوربوجه هماهنگی حقوق را که چند سال است مجلس تصویب کرده را نگرفته اند و اجایی نکرده اند..لطفا قبل از اجرای رتبه بندی پاداش پایان خدمت ما بازنشستگان رو بدیدسپس یه قانون دیگه رو کارشناسی نشده اجرایی کنید.جناب وزیزلطفا میزان دیون را از مسولین مربوطه بپرسید که درمصاحبه از شما سوال کردند تعجب نکنید و ادعا کنید که ما دیون نداریم.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    3 0
    این گفت و گو چه نکته جدیدی داشت که منتشر شده