۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵

ایرنا نوشت:

  زنان مجرد مالزیایی که بخش قابل توجهی از وقت خود را در رسانه های اجتماعی و محیط آنلاین می گذارند، طعمه های اصلی اعضای گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش ایرنا، جمیل خیر باهاروم، وزیر امور مذهبی دولت نجیب تون رزاق روز پنجشنبه گفت: این زن ها که به دام تاثیرات رسانه های اجتماعی گرفتار می شوند، بیشتر در خطر جذب توسط اعضای گروه تروریستی داعش هستند، به ویژه اگر رسانه های اجتماعی به بستر روابط عاشقانه آنها تبدیل شود.

جمیل خیر باهاروم در کنفرانسی با موضوع افراط گری و تهدیدات ناشی از آن برای مالزی، تصریح کرد: تنهایی این زن ها و ورود به شبکه های اجتماعی که داعش در آن بسیار فعال است باعث می شود پس از مدتی این افراد به میل خودشان بلیط عزیمت به سوریه و عراق را خریداری کنند.

به نوشته روز جمعه تارنمای مالای میل، این مقام مالزیایی گفت: هر چه سن این افراد پایین تر باشد، نگرانی ما بیشتر است. شبیه دختر 14 ساله ای که پیش از این قصد داشت از مالزی به سوریه برود.

ازدواج سایبری برخی دختران مالزیایی با اعضای گروه تروریستی داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اسکایپ به مساله ای مهم در این کشور جنوب شرق آسیا تبدیل شده است.

یک دختر دانشجوی مالزیایی اواخر دی ماه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور به اتهام سفر به سوریه برای ازدواج با عضو مراکشی داعش دستگیر شد.

جذب دختران مالزیایی طی ماه های گذشته مورد توجه گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. آکل زینال از خوانندگان گروه راک مالزی نیز چندی پیش با پیوستن به گروه تروریستی داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی تلاش کرد دختران جوان مالزیایی را وارد این گروه تکفیری کند.

شمیمی فایقا یکی از دانشجویان دختر دانشگاه بین المللی اسلامی این کشور نیز به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

براساس آمار جمیل خیرباهاروم تا هفتم آوریل سال جاری (18 فروردین) 173 مالزیایی که برای پیوستن به گروه های تروریستی از این کشور خارج شده اند، مورد شناسایی قرار گرفته اند.

وی گفت از آنجایی که مسلمانان مالزی درک درستی از جهاد ندارند، سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) هر ماه یک بار در خطبه های نماز جمعه این کشور معنی جهاد را تشریح می کند.

گسترش فعالیت های تروریستی در جنوب شرقی آسیا، علاوه بر مالزی سایر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش شبکه خبر آسیا، تئو چی هین، معاون نخست وزیر سنگاپور روز گذشته در سخنانی گفت که تهدید تروریسم با پیدایش گروه تروریستی داعش افزایش یافته است و تنها استفاده از واکنش نظامی برای مقابله با آن کافی نیست.

وی که در نشستی با محوریت اتحاد اجتماعی و تقویت مذهبی سخن می گفت، تصریح کرد که گروه ترویستی داعش در سوریه و عراق با بهره بردای نامناسب از اسلام، اصول مذهبی را تخریب کرده و سیاست خشونت را ترویج داده است.

وی که هدایت وزارت کشور سنگاپور را نیز در اختیار دارد، با اشاره به کسانی که در گروه تروریستی داعش فعالیت می کنند و سپس به کشور خود بازمی گردند آنها را تهدیداتی دانست که برای دهه های آینده تهدید امنیت بین المللی محسوب می شوند.

تئو چی هین با استفاده از اصطلاح تروریست های گرگ تنها، به تشریح افرادی پرداخت که پس از بازگشت از داعش، به صورت انفرادی حملاتی را شبیه آنچه پیش از این در دانمارک، فرانسه، آمریکا و کانادا رخ داد، انجام می دهند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =