مهر نوشت:

مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال ضمن تحلیل آمار ازدواج در کشور، از افزایش میانگین سنی ازدواج و همچنین تاخیر در ازدواج جوانان خبر داد.

علی اکبر محزون در گفتگو با مهر به تحلیل آمار وقایع حیاتی ازدواج پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل و بررسی های صورت گرفته در سال گذشته ۷۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد واقعه ازدواج رخ داد که از این تعداد ۶۰۷ هزار و ۴۱۰ مورد در مناطق شهری و ۱۱۶ هزار و ۹۳۵ مورد در نقاط روستایی رخ داده است.

وی به تحلیل آمار ازدواج های انجام شده در ماه و شبانه روز پرداخت و گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد که در هر ماه ۶۰ هزار و ۳۶۲ واقعه ازدواج و در هر شبانه روز هزار و ۹۸۵ مورد و در هر ساعت نیز ۸۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال به مقایسه این آمارها نسبت به سال قبل اشاره کرد و اظهار داشت: آمارها کاهش منفی ۶.۵ درصدی را نشان می دهد که البته از سال ۹۰ شاهد رشد منفی ازدواج در کشور بوده ایم. به طوری که در سال ۹۰ منفی ۱.۹ درصد در سال ۹۱ منفی ۵.۱ درصد و در سال ۹۲ نیز با کاهش منفی ۶.۷ درصدی مواجه بوده ایم.

محزون به استان هایی که بیشترین نرخ ثبت ازدواج را داشته اند اشاره کرد و گفت: استان های کردستان با ۱۲.۵ درصد، اردبیل با ۱۲.۳ درصد و زنجان با ۱۱.۸ درصد بیشترین ثبت ازدواج را داشته اند و از سوی دیگر استان های البرز با ۶.۹، تهران با ۷ و کرمان با ۷.۷ درصد کمترین نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، این آمارها به ازای هر ۱۰۰۰ ازدواج به ثبت رسیده است.

محزون گفت: نرخ ازدواج به ازای هر هزار نفر در سال ۹۲، ۱۰.۱ درصد بوده که در سال گذشته به ۹.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال در مورد گروه سنی ازدواج مردان نیز گفت: بیشترین گروه سنی مردان ۲۵ تا ۲۹ سال ثبت شده است بطوریکه ۲۶۷ هزار و ۴۱۶ مورد ازدواج مردان در این سن به ثبت رسیده که معادل ۳۶.۹ درصد کل ازدواج ها می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج گروه سنی زنان ۲۰ تا ۲۴ سال نیز به ثبت رسیده است گفت: ۲۲۵ هزار و ۹۲۳ واقعه ازدواج زنان در این گروه سنی نیز ثبت شده که معادل ۳۱.۲ درصد کل ازدواج ها را شامل می شود.

محزون اظهار داشت: ترکیب ازدواج مردان ۲۰ تا ۲۴ سال با زنان ۱۵ تا ۱۹ سال بیشترین ترکیب ازدواج های انجام شده با ۱۴ هزار و ۴۶۱ مورد بوده که معادل ۱۵.۸ درصد کل ازدواج ها را شامل می شود.

مدیرکل اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال گفت: میانگین سنی ازدواج مردان ۲۸.۱ و زنان ۲۳.۵ بوده که مردان ۲۷.۸ و زنان ۲۳.۱ نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است.

وی به تاخیر ازدواج بالای سن متعارف زنان و مردان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰.۴ درصد ازدواج های مردان بالای سن متعارف ازدواج انجام شده که نسبت به سال قبل (۹.۴) افزایش داشته و همچنین سن متعارف ازدواج زنان نیز نسبت به سال قبل آن که ۱۲.۵ درصد بوده به ۱۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته محزون، در مجموع تحلیل های انجام شده نشان می دهد که هم میانگین سنی و هم تاخیر ازدواج بالای سن متعارف نسبت به سال قبل آن از افزایش برخوردار بوده است.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين تهران A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    من 30 سالمه,مى خوام ازدواج کنم,پول ماشين خونه ندارم,چون شغل ندارم,ممنون از متوليان جوانان کشورم.
    • علی A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      19 34
      متاسفانه جوانان کشور ما خودشون رو به بی عاری زدن و از سر کاهلی صاحب هیچی نیستن فقط علدرم بلدرم دارم .داداش من میخواهی ازدواج کنی باید از 18 سالگی کار کنی که بتونی 21 یا 24 ازدواج کنی.از تنبلی هیچی برات در نمیاد
    • سعید A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      18 12
      فکر داری؟ اراده داری؟ واسه خودت یه کار راه بنداز. یه نیازی از مردم برطرف کن و پول در بیار. حتما باید یه جا استخدامت کنن؟ ۲ سال شبانه روز رو یه چیز وقت بزار اگه یه ریال کمتر از یه سرمایه مورد نیاز واسه یه زندگی بی دغدغه داشتی هر چی میوای بگی بگو چرا منتظر ۴ نفری که هیچ اولویتی واست قائل نیستن و تمام فکر و ذکرشون نوع لباس پوشیدن و سرشاخ شدن با این و اونه؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    7 9
    دوست محترم بنده عزیز خدا هستی که با این شرایط ازدواج نکردی والا بد بخت میشدی
  • مجید A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 9
    متأسفانه یک فرهنگی بین جوانان شایع شده که باید یه کار آماده کنند و از اون دعوت کنند تشریف بیاورید سرکار ، بابا تو دنیای سرمایه داری این حرفا منسوخ شده شاید قبلا کشورهای سوسیالیستی همچین تفکری داشتند که تاریخ نشون داد اقتصادشان با شکست مطلق مواجه شد شوروی ، چین و... در دنیای سرمایه داری چند جوون تحصیلکرده و تخصص دیده باید مدتی روی یه طرح تولیدی و اقتصادی درست درمون کار کنند و بعد یک شرکت تعاونی تشکیل و سرمایه شون را هم از وزارت صنایع و بانکها تأمین و همراه خودشون چندین جوان معمولی را نیز مشغول و بدین ترتیب به جامعه خدمت و از سیستم درآمد حاصل کنند . غیر ازاین یعنی زندگی انگلی و دلالیاگه می گید وام نمی دند و ... نرفتید الکی میگید نمیشه چندین مورد را من با چشم دیدم ، البته طرح عملی و خوب
    • داود RU ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      0 0
      خب همون چندتا جوون معمولی که استخدام میشن توسط جوانان متخصص یعنی اینکه باید اقتصاد پویا باشه تا یکی کار راه بندازه یکی دیگه هم حقوق بگیر بشه چرا ربطش میدید به شوروی و چین .... شما با دو نفری که دیدی کل جامعه رو نسنج چون همیشه افراد موفق دیده میشن نه شکست خورده ها