آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوایی/ ورود سامانه بارشی به کشور

ایسنا نوشت:

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از جنوب غرب و غرب طی امروز ‌ابتدا در این مناطق و به تدریج شمال غرب،‌ مرکز و در اواخر وقت شمال شرق کشور و غرب سواحل دریای خزر با افزایش ابر،‌ وزش باد، رگبار،‌گاهی همراه با رعد و برق روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شدت این بارش ها در دامنه های مرکزی زاگرس بیشتر خواهد بود،‌افزود: احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه امروز در مناطقی از جنوب غرب، ‌جنوب، مرکز، غرب و جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود، ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه برای جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود. همچنین طی همین روزها خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه مجددا از روز شنبه سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب وارد کشور خواهد شد،‌ عنوان کرد: بدین ترتیب ابتدا در این مناطق و به تدریج مرکز دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد اما این سامانه در اواخر روز یکشنبه از شمال شرق و شرق کشور خارج خواهد شد.

وی بابیان اینکه آسمان تهران در روز جمعه کمی ابری همراه با وزش باد در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی خواهد بود،‌ افزود: حداقل و حداکثر دما در این روز 22 و 29 خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران در روز شنبه را نیمه ابری به تدریج ابری در پاره ای نقاط همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد توصیف کرد و افزود: حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز 20 و 25 درجه خواهد بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =