وزیر دادگستری: جایگاه ایران در عرصه‌های جهانی غیرقابل انکار است

ایرنا نوشت:

وزیر دادگستری، جایگاه ایران را در عرصه های جهانی غیرقابل انکار و حذف ناشدنی خواند و گفت: با وجود همه تلاش های دشمن و تحریم ها، کشور ما امروز از قدرت های مطرح در دنیا است.

به گزارش وزارت دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست با پرسنل قضایی و اداری دادگستری گیلان در رشت، با بیان اینکه به عنوان قدرت های مطرح در عرصه جهانی حضور پیدا کرده ایم، تصریح کرد: قدرت های بزرگ دنیا می توانستند به روش های قهرآمیز به فشارهای خود ادامه دهند اما می بینیم که وقتی پای میز مذاکره با ما می نشینند، طولانی ترین مذاکرات تاریخ را در دهه های گذشته و چانه زنی طرفین برای تامین خواسته هایشان انجام می دهند که این، جایگاه ممتازی برای ما است.

وی افزود: اکنون در صحنه و آرایش سیاسی، در صدر مهمترین موضوعات دنیا و اخبار هستیم و اصلی ترین مساله سوژه انتخاباتی سال آینده آمریکا، نحوه روابط با ایران است.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اظهارنظرها و سخنرانی های متعدد رییس جمهوری آمریکا پس از بیانیه سوییس گفت: این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: با وجود اعمال سخت ترین تحریم ها و فشارها بر کشور، مشکلات نه تنها ما را از پای درنیاورده بلکه در جهاتی با همت، استواری، پایداری و ایمان مردم، گام های بلند و مثبتی برداشته ایم.

پورمحمدی با اشاره به تورم 15 درصدی در کشور گفت: با وجود اینکه این نرخ تورم در کشور بسیار آزار دهنده است اما اکنون نسبت به زمانی که تورم به بیش از 40 درصد رسیده بود، یک توفیق محسوب می شود.

به گفته وی، با وجود تحریم ها و فشارهای بسیار سنگین، نرخ رشد کشور از رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی مثبت رسیده است.

پورمحمدی با بیان اینکه امنیت خوبی در کشور داریم، افزود: با همه سر و صداها در منطقه و وجود شبکه های تروریستی، آسایش برای ما ایجاد شده و با همدلی شرایط مناسبی در کشور داریم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =