رئیسی: تصور دشمن مبنی بر ایجاد مشکل به وسیله تحریم غلط است

ایرنا نوشت:

دادستان کل کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دشمن به دنبال این است که با تحریم مشکل ایجاد کند ، گفت: تحریم راهبرد دشمن است و آنها به غلط تصور می کنند می توانند با تحریم برای ما مشکل ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دومین همایش بانوان اصولگرا که در مصلای تهران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: دشمن به غلط تصور می کند آنچه که ما را پای میز مذاکره نشانده تحریم ها است در صورتی که این تصورات اشتباه می باشد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد دشمن سهولت آمادگی برای برداشتن همه تحریم ها را ندارد؛ البته باید گفت و گو کرد و با حضور در پای میز مذاکره بر ارزش ها پافشاری داشت، اما دل بستن به این که رفع تحریم ها بتواند گره از مشکلات مردم باز کند نگاه خوشبینانه و نادرستی است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: آنچه ملت ما را نجات می دهد نسخه اقتصاد مقاومتی است و باید توانمند گردیم تا دشمن وادار به عقب نشینی شود.

رییسی با بیان این که توانمند شدن با پافشاری بر ارزش ها و توجه به گفتمان ولایت حاصل می شود گفت: امروز نیازمند آن هستیم که گفتمان ولایت در همه لایه های ما غالب شود و نجات همه کشور در بسیاری از حوزه ها نشات گرفته از همین گفتمان است.

وی در ادامه در جمع بانوان اصولگرا ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) ، به نقش محوری این بانوی نمونه اسلام اشاره کرد و به تبیین و تشریح سیره اخلاقی ، اعتقادی و زندگی ایشان پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حضرت زهرا(س) نقش به سزایی در حفظ چهره ولایت و امامت داشتند و اجازه ندادند که این موضوع در جریان خلافت حذف شود؛ ایشان ایستادگی بسیاری در پای جریان ولایت و امامت داشتند .

رییسی در ادامه به الگو گیری نظام جمهوری اسلامی از پرچمداری اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هم توجه به امت اسلامی را همیشه مد نظر داشته و بر همان مبنای اسلامی حرکت می کند.

وی به حیله دشمنان در سه دهه انقلاب اشاره کرد و گفت: در دهه اول انقلاب دشمن با مانع تراشی به دنبال تاسیس نشدن نظام اسلامی بود و با جنگ تحمیلی این هدف را دنبال کرد که به توفیق دست نیافت.

دادستان کل کشور تاکید کرد: در دهه دوم انقلاب دشمن سعی کرد جلوی تثبیت نظام را بگیرد و تلاش کرد ناکارآمدی نظام را جلوه دهد، اما به این هدف نیز دست پیدا نکرد.

رییسی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب تلاش کرد پیام نظام اسلامی را که همان چگونه زیستن بود توسعه پیدا نکند و به ملت های مسلمان دیگرنشات پیدا نکند ، اما به این هدف دست نیافت و ملت های مسلمان دیگر نیز به برکت انقلاب اسلامی بیدار شدند.

وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمان ولایت است و گفتمان ولایت قانون خدا ، توجه به اقتصاد مقاومتی ، داشتن استقلال فرهنگی ، دوری از استحاله فرهنگی ، دشمن شناسی و توجه به ارزش های دنیا و آخرت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که گفتمان ولایت در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب جاری بوده و می باشد گفت: بهترین مفسر پیام بنیان گذار جمهوری اسلامی رهبری است و تفسیر خط امام با ایشان می باشد.

رییسی در ادامه به جامعه مبتنی بر دین اشاره کرد و گفت: در شاخصه جامعه دینی تمام لایه های اجتماعی و فرهنگی بر اساس آموزه های دینی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در جامعه دینی شما ممکن است احزاب وگروه های مختلفی را ببینید ، اما سمت و سوی همه باید به طرف نظام اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: این رویکرد مبتنی بر جامعه دینی به این معنی است که تمامی تشکل ها ، احزاب و دسته جات باید در راستای اصل حرکت نظام قرار گیرند و جامعه را به خیر واقعی و پرهیز از منکر دعوت نمایند تا جامعه به نقطه رفیع همان امت اسلامی برسد.

این عضو خبرگان رهبری در پایان خطاب به بانوان اصولگرا گفت: این نشست ها باید به انسجام جامعه اسلامی کمک کند تا گام های بلندی را درجهت اجرای منویات رهبری را شاهد باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =