رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه و نقش مناطق آزاد تجاری در رونق اقتصادی گفت: مناطق آزاد تجاری باید به مراکز مهم صادرات کشور تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح روز پنج شنبه پس از بازدید از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و طرح تقاطع غیر هم‌سطح منطقه آزاد انزلی، گفت: سال ۹۴ سال رونق اقتصادی است و برای رسیدن به رونق اقتصادی باید صادرات غیرنفتی بیش از پیش توسعه یابد و مناطق آزاد در توسعه صادرات غیرنفتی نقش کلیدی دارند.

وی بندر کاسپین را یکی از بنادر مهم دریای خزر در آینده نزدیک خواند و اظهار کرد: قرار است این بندر با ۲۲ پست اسکله تجهیز شود و ما باید از مسیر دریای خزر برای حمل و نقل کالا و حداکثر بهره برداری را انجام دهیم.

وی جمعیت و قدرت اقتصاری کشورهای حاشیه دریای خزر را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر این‌که «بندر انزلی می‌تواند به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شود»، گفت: تجارت میان این کشورها اهمیت زیادی دارد و فعال شدن راه‌آهن می‌تواند دریای خزر را به دریاهای آزاد متصل کند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تالاب انزلی به عنوان یک میراث ارزشمند برای کشور اشاره و اظهار کرد: حفظ محیط زیست این تالاب از ضروریات است و باید تمام تلاش ها در راستای توجه به این مهم متمرکز شود.

وی افزود: اگر مسئله محیط زیست مورد توجه قرار نگیرد، حیات و سلامت و زندگی همه ما در معرض خطر خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    2 0
    روحانی مچکریم