ایرنا نوشت:

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید از آغاز، تمام توان خود را برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور بکار گرفته و به لطف خداوند امروز بیش از هر زمان دیگری شرایط برای این کار آماده است.

محمد نهاوندیان صبح روز پنجشنبه در جلسه صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی استان گیلان که در اتاق بازرگانی رشت برگزار شد، افزود: دولت وظیفه خود می داند تا موانع تولید و صادرات را برطرف کند و تصویب کلیه مصوبات دولت هم در همین راستاست و لایحه خروج از رکود که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و اکنون در شورا نگهبان است، نیز با هدف نیل به رونق اقتصادی ارائه شده است.

وی افزود: امیدواریم با ابلاغ این لایحه که در آن راه های مختلف مبارزه با رکود و تورم در کشور لحاظ شده، کاهش بیشتر تورم و برگشت ثبات به بازار کشور را داشته باشیم و اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری و صادرات قابل پیش بینی تر شود که این موضوع، می تواند به عنوان یک عامل اصلی کاهش تورم و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به کار آید.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: البته امیدواریم در سال جاری کاهش نرخ سود بانکی را نیز داشته باشیم تا سرمایه ها ، بیشتر به سمت تولید و کارآفرینی هدایت شوند.

نهاوندیان گفت : همه شرایط فراهم است تا سال 94 ، سال جهش اقتصادی کشور باشد؛ عمده ترین دلیل این امر نیز سرمایه انسانی ارزشمندی است که داریم ، هیچ چیز به اندازه این نگاه مثبت و انگیزه خوشبینانه و احساس باز بودن زمینه برای ابتکار و خلاقیت، نمی تواند کشور به جلو ببرد.

وی تاکید کردکه باید این روحیه را حفظ کنیم تا مردم نتایج خوب آن را لمس کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود : فعالان اقتصادی توجه داشته باشند که رفع تحریم ها قرار نیست ما را پیش ببرد بلکه فقط مانع را بر می دارد و باید توجه داشته باشیم که عامل پیش برنده، کار و ابتکار ماست.

وی تصریح کرد: فرصت های زیادی پیش می آید و استفاده از فرصت ها ارزشمند است؛ با رفع تحریم ها قل و زنجیرها برداشته می شود اما اگر حرکتی نکنیم، در جای خودمان می مانیم.

نهاوندیان بیان داشت: برای خروج از رکود ، نیاز به تحریک تقاضا در داخل و خارج داریم و هم اکنون در بسیاری از بخش ها نظیر فولاد و مصالح ساختمانی محصول انباری داریم.

وی گفت: تقاضای داخلی با رونق ایجاد می شود، دولت های قبلی در گذشته سعی می کردند با تزریق پول این تحریک را ایجاد کنند اما این مسئله نه تنها تقاضا را بالا نمی برد، بلکه باعث تورم و کاهش ارزش پول نیز می شد؛ پس با شرایطی که در مقطع کنونی، در حسن روابط با کشورها فراهم آمده، ما یک فرصت کم نظیر در اختیار داریم که می توانیم از آن استفاده کنیم .

نهاوندیان با مثبت ارزیابی کردن امکانات گیلان برای جهش صادراتی و رونق اقتصادی افزود: بر خلاف گذشته که بخش خصوصی در مواردی مورد غضب و بی اعتمادی قرار داشت، دولت عزم جدی دارد که واقعا کارها را به این بخش واگذار کند انتظار داریم که شما فعالان اقتصادی به ما بگویید موانع رونق اقتصادی کجاست تا نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی گفت: اکنون بزرگترین مشکل خانواده ها، بیکاری جوانهاست که موجبات یأس و افسردگی در خانواده ها شده است بر این اساس؛ اتاق های بازرگانی می توانند با ایجاد اشتغال نسبت به حل این مشکل کمک کنند.

در جلسه صبحانه کاری رییس دفتر رییس جمهوری با اعضای اتاق بازرگانی استان گیلان، مشکلات بخش صادرات ، تولید و بازاریابی محصولات مهم استان بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پانزدهمین سفر استانی دولت، میهمان گیلانیان هستند.

شامگاه چهارشنبه نیز جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و شماری از وزرا و معاونان و مشاوران رییس جمهوری در رشت برگزار شد

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =