پایان نشست ایران و آژانس در تهران/ نجفی: دو موضوع باقیمانده درجلسه آتی حل وفصل می‌شود

مهر نوشت:

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در پایان نشست یک روزه ایران و آژانس در تهران، گفت: قرار شد یک جلسه دیگر بر اساس راه حل های موجود دو موضوع باقیمانده را جمع بندی و تمام کنیم.

بازرسان آژانس که شب گذشته برای ادامه مذاکرات با سازمان انرژی اتمی به تهران سفر کرده بودند از صبح امروز در محل سازمان انرژی اتمی کشورمان مذاکرات با ایران را از سفر گرفتند.

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگی ایران را در این مذاکرات به عهده داشت و حمید بعیدی نژاد و بهروز کمالوندی نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

نجفی نماینده ایران در آژانس در پایان این جلسه به خبرنگار مهر گفت: این جلسه بر اساس توافق قبلی صورت گرفت و به ادامه بحث در خصوص دو اقدام عملی باقیمانده که مربوط به موضوعات« انفجارات سطح بالا» و «محاسبات نوترونی» بود، اختصاص داشت که مواضع مان را تشریح کردیم و به سئوالاتی که مطرح بود پاسخ دادیم.

وی افزود: در مورد موارد اختلافی راه حل پیشنهاد شد و قرار شد یک جلسه دیگر بر اساس راه حل های موجود دو موضوع باقیمانده را جمع بندی و تمام کنیم.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در پاسخ به این سئوال که آیا در جلسه آتی دو موضوع باقی مانده حل و فصل خواهد شد بیان کرد: از دید ما اگر یک بار دیگر موضوعات را ارائه کنیم مسئله تمام شده است و احتمالا آژانس باید این موضوع را در گزارش بعدی خود منتشر کند. البته این در صورتی است که نشست آتی قبل از برگزاری نشست شورای حکام صورت گیرد.

نجفی گفت: کنفرانس بازنگری ان پی تی از ۷ اردیبهشت تا یکم خرداد درنیویورک نیز در راه است که بنده در آن کنفرانس نیز شرکت می کنم و مذاکرات ۱+۵ نیز وجود دارد ؛ امیدواریم که بتوانیم در این شرایط پیش از نشست شورای حکام در تهران جلسه دیگری با آژانس داشته باشیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =