۱ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
قلیان کشی در حاشیه زاینده‌رود ممنوع شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح برخورد با قلیان کشی در حاشیه رودخانه زاینده رود و دستگیری تعدادی از فروشندگان قلیان به دختران و پسران جوان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی با بیان اینکه برنامه های پلیس بر اساس مطالبات مردم انجام می شود، گفت: یکی از مطالبات مردم، برخورد قاطعانه با استعمال قلیان در اطراف حاشیه زاینده رود و پل های تاریخی شهر اصفهان بود.

وی اظهار کرد: این کار علاوه بر آلوده کردن محیط برای مردم، چهره تفرجگاه های شهر را در منظر گردشگران بسیار زشت و ناپسند نشان می داد.

وی اظهار کرد: پلیس مرکز استان اصفهان با استناد به ماده یک آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در اماکن عمومی، این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دیروز (سه شنبه) قلیان ها از حاشیه زاینده رود، پارک ساحلی ناژوان و اطراف پل های تاریخی سی و سه پل و خواجو توسط نیروی انتظامی جمع آوری شد.

وی با اشاره به ابراز رضایت مردم از اجرای این طرح، تصریح کرد: در این مکان ها، افرادی اقدام به فروش قلیان به دختران و پسران جوان می کردند بطوریکه قلیان ها آلوده و تنباکوها هم غیرمجاز و غیربهداشتی بود، لذا این افراد دستگیر شدند و همه قلیان های آنها جمع آوری و توقیف شد.

به گفته وی تحقیقات نشان می دهد مصرف قلیان مقدمه ای برای دور هم جمع شدن افراد تبهکار و خلافکار و زمینه ای برای به انحطاط کشیده شدن دختران و پسران نوجوان است زیرا بیشتر افرادی که دچار آسیب شده و کارشان به بزه کاری و اعتیاد و روابط ناسالم کشیده شده، مقدمه آن از قلیان کشیدن بوده است.

وی تاکید کرد: ضرر و عوارض جسمی و روانی استعمال قلیان از سیگار و سایر مواد دخانی نه تنها کمتر نبوده بلکه میزان و نوع عوارض آن بیشتر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، طرح برخورد با فروش، توزیع و استعمال قلیان در پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن عمومی را در دستور کار ویژه این فرماندهی عنوان کرد و گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده این گونه تخلفات آن را از طریق شماره تلفن 110 اعلام کنند تا واحدهای گشت انتظامی با متخلفان و کسانی که به امنیت و آرامش جامعه لطمه می زنند برخورد کنند.

به گزارش ایرنا در سال های اخیر پدیده قلیان کشیدن در پارک ها و حاشیه رودخانه زاینده رود رواج یافته به طوریکه با عبور از این مکان ها بویژه در پارک ناژوان در غرب اصفهان فضایی آکنده از بوی انواع تنباکو احساس می شود.

مسئولان مرکز بهداشت استان اصفهان نیز بارها بر غیر بهداشتی و مضر بودن قلیان تاکید کرده و خواهان برخورد موثر با عوامل فروش، توزیع و ترویج آن شده اند.

 

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    14 4
    آفرین بر مسوولین خوشحال شدم دلیل خشک شدن آب زاینده رود رو پیدا کردین... حالا دیگه عمرا خشک شه
  • آفرین A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    10 9
    کاش در پارک صفه هم این اقدام انجام می گرفت که وقتی با خانواده میریم از دود قلیان و بوی آن همه دچار مشکل می شیم
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    14 0
    آفرین به پلیس اصفهان که اینقدر محکم و با صلابت با این جرثومه‌های فساد برخورد کرد راستی از اسیدپاش‌ها چه خبر؟
  • عباس A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    8 6
    کارنیروی انتظامی خیلی خوب است وبه چهره شهروجه بهتری میدهدمردم عادت کردن تاچندنفرباهم جمع شدن بساطقلیان رو پهن میکنن
  • بی نام EU ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    5 7
    آفرین این شد با فرهنگ عربی باید مبارزه کرد.
  • مهدي A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    5 8
    بهترين كار ممكن را انجام دادن....واقعا ممنون....واقعا چهره ي زشتي درست كردند...واقعا زشته ك دختر و پسر و مخصوصا دخترها بدون هيچ شرم و حيايي و با افتخار اقدام ب اين كار ميكنن
  • همشهری A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    4 6
    کاش در همه جا ممنوع بشه از بوی بد قلیون نمیشه 2دقیقه رفت توی پارک و فضای سبز نشست از بچه تا بزرگ چه دختر چه پسر میشینن پای قلیون چیه آخه حال آدم بهم میخوره دولت باید کلا جلوگیری کنه کاش مسئولین از پلیس اصفهان یاد بگیرند. خسته نباشید ممنونم
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    5 6
    با تشکر از نیروی انتظامی قلیان کشیدن جوانان در شان مردم شهر اصفهان وزنده رود نیست
  • یک اصفهانی A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    11 0
    ای کاش وقتی موتور سوار ها در پارک های اصفهان ویراژ می دهند هم بتوانیم با 110 در میان بگذاریم ونیروی انتظامی یک هزارم حساسیتی را که در مورد قلیان کشیدن جوانان از خود نشان می دهد نشان می داد.
  • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    4 5
    ما که دیگه با خانواده نمیتونیم بریم به پارک ها و اماکن تفریحی عمومی و از این حق خودمون محرومیم فقط به خاطر جوانان و بعضا خانواده های معتاد به قلیان و انواع تنباکو با عطرهای متنوع در تمام کشور های توسعه یافته در تمام اماکن عمومی دخانیات ممنوع است ولی در ایران اغلب جوانان کم سن وسال و حتی دختران گرفتار دود هستند چرا مسولان به فکر این موضوع مهم نیستند؟ معروف و منکرکه تنها مربوط موصوع عفاف و حجاب نیست