رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش

ایسنا نوشت:

جدیدترین دستاوردهای سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان  رونمایی شد.

سلاح تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری باهر دارای 62 کیلوگرم وزن بوده و چهار کیلومتر برد دارد. این سلاح دارای گلوله‌های ضد زره بوده و سه نفر خدمه دارد.

سلاح تک‌تیرانداز 14/5 میلی‌متری شاهر خشابدار نیز 24 کیلوگرم وزن داشته و دارای سه کیلومتر برد و سه نفر خدمه است. ظرفیت خشاب این سلاح پنج گلوله بوده و وزن آن هم 24 کیلوگرم است.

خودروی شنیدار فوق سبک تاکتیکی به وزن چهار تن و شعاع عملیاتی 400 کیلومتر یکی دیگر از جدید‌ترین دستاوردهای نیروی زمینی است. نصب سلاح اجتماعی (تیربار 12/7 میلی‌متری) اتوماسیون و استابلیزر شده بر روی پلتفرم با دو درجه آزادی از قابلیت این خودرو است. سرعت این خودرو در زمینه‌های عارضه‌دار 100 کیلومتر و در جاده‌های شوسه 130 کیلومتر است.

این خودرو به منظور انجام عملیات شناسایی و شناسایی با رزم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، ربات مسلح که امروز رونمایی شد قابل کنترل از راه دور بوده و قابلیت‌های برنامه‌ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی را داراست.

این ربات مسلح حدود 600 کیلوگرم محموله را حمل کرده و یک سلاح اجتماعی متوسط (تیربار 7/62 میلی‌متری یا تیربار 12/7 میلی‌متری یا دو موشک پدافند هوایی یا دو موشک ضد زره را حمل می‌کند). شعاع عملیاتی این ربات دو کیلومتر است.

تانک چرخدار اقارب که به آخرین نسل سامانه کنترل آتش مجهز شده نیز در این مراسم رونمایی شد. این تانک هشت چرخ فعال داشته و خدمه آن نیز چهار نفر است. تیربار فرماندهی این تانک 12/7 میلی‌متر است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =