ایرنا نوشت:

تروریست های داعش که بخش هایی از مناطق اطراف اردوگاه فلسطینی نشین یرموک را به جبهه النصره دیگر گروه تروریستی، تحویل داده اند، در حال خروج از این اردوگاه هستند.

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن روز چهارشنبه با انتشار گزارشی، افزود که در حالیکه درگیری بین نیروهای مسلح سوری و فلسطینیان از جمله 'اکناف بیت المقدس' با تروریست های داعش در اطراف اردوگاه یرموک در جنوب دمشق ادامه دارد، برخی خبرها حاکی است که این گروه با تحویل مناطق گسترده ای از این اردوگاه به تروریستهای جبهه النصره، در حال ترک این منطقه هستند.

گروه مسلح اکناف بیت المقدس مهمترین گروهی است که در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک فعالیت دارد و تاکنون تلاش می کند با حملات تروریستهای داعش جهت تصرف این اردوگاه، مقابله کند.

بر پایه این گزارش، در سه روز گذشته درگیریها در این اردوگاه کاهش یافته، اما در چند مورد درگیری ها بین گروه های مسلح با تروریستهای داعش ادامه داشته است .

اسماعیل مطر خبرنگار الشرق الاوسط در منطقه در این باره گفته است که تروریست های داعش به سمت منطقه الحجر الاسود در جنوب اردوگاه یرموک منتقل شده اند و درگیری هایی بین این تروریستها و 'اتحاد اسلامی سربازان شام' که بر بخشی از این منطقه حاکم هستند، به وقوع پیوسته است.

مطر در باره آوارگان در این منطقه نیز گفت که بیش از هزار خانواده آواره در مناطق یلدا و ببیلا که در همسایگی اردوگاه یرموک قرار دارد، ساکن شده اند. اوضاع در این منطقه آرام است و سازمان های فلسطینی برای آوارگان مواد غذایی و خدمات فراهم کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است که در همین حال تعدادی از هیات های فعال در اردوگاه یرموک در جنوب دمشق دیروز خواستار ارسال کمک های انسانی به این اردوگاه شدند.

تروریستهای داعش در هفته های اخیر با حملات وحشیانه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک دهها نفر را کشته و هزاران نفر از ساکنان این اردوگاه را آواره کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =