۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

ایسنا نوشت:

باراک اوباما در اقدامی مهم در راستای بهبود روابط با هاوانا، با حذف کوبا از "فهرست کشورهای حامی تروریسم" موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار گرفتن کوبا در فهرست آمریکا از کشورهای حامی تروریسم مهم‌ترین مانع برای بازگشایی سفارت دو کشور بوده است. این تصمیم اوباما در خلال فرآیند عادی‌سازی روابط میان دو کشور صورت می گیرد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه این تصمیم کاخ سفید را محکوم کرد و گفت که کوبا همچنان از تروریسم حمایت می کند. روبیو گفت:‌ کوبا به افراد متواری از دستگاه قضایی آمریکا پناه داده، از جمله کسی که بیش از ۳۰ سال قبل یک افسر پلیس را در نیوجرسی کشته است. کوبا همچنین همان کشوری است که به کره شمالی کمک کرد از تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل پرهیز کند.

با این حال، اوباما در پیامی به کنگره گفت: دولت کوبا در شش ماه گذشته هیچ کمکی در اختیار تروریسم بین‌المللی نگذاشته و اطمینان داده است که در آینده هم از اقدامات تروریستی در جهان حمایت نخواهد کرد.

دیک دوربان، سناتور دموکرات کنگره از اقدام اوباما استقبال کرد و افزود: با این که من طرفدار نظام کاسترو نیستم ولی همچنان معتقدم گشایش افکار و تجارت آمریکا به روی کوبا باعث خواهد شد این کشور سیاست‌های بازتری را اتخاذ کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا هنوز اختلافاتی با کوبا دارد. او گفت: نگرانی های ما در مورد طیفی از سیاست ها و اقدامات کوبا در مورد موضوعاتی است که ربطی به نگه داشتن یا حذف کوبا از فهرست حامیان دولتی تروریسم ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =