سردار جزایری: خطاهای دیپلماسی عربستان، به زودی دامن او را می‌گیرد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی نیروهای مسلح گفت: تلاش‌های نظامی عربستان گرچه صدمات قابل توجهی به مردم بخصوص بخشی از زیرساخت‌های این کشور وارد می‌کند، اما نمی‌تواند در مقابل مقاومت مردمی یمن پیروز شود.

به گزارش تسنيم، دومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات، سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی نیروهای مسلح، امیرسرتیپ نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سردار قربانی، خانم کاوه مشاور رئیس بنیاد شهید در امور زنان، خانم مومن همسر فرمانده نیروی دریایی، ابوشریف نماینده جنبش حماس در ایران و جمعی از همسران فرماندهان سپاه و ارتش و زنان فرهیخته و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد. این مراسم در ساختمان کتابخانه ملی صبح امروز 25 فروردین ماه 94 برپا شد.

تلاش‌های نظامی عربستان در برابر مقاومت مردمی یمن به پیروزی نمی‌رسد

سردار جزایری در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می رسد مردم یمن و نیروهای مسلح این کشور در حال آماده شدن برای دست زدن به یک مقاومت و برخورد با دشمن هستند. بر اساس قرائن و شواهد به نظر می‌رسد، تلاش‌های نظامی عربستان گرچه صدمات قابل توجهی به مردم بخصوص بخشی از زیرساخت‌های این کشور وارد می‌کند، اما نمی‌تواند در مقابل مقاومت مردمی یمن پیروز شود.

سازمان‌های جهانی در برابر عربستان به حداقل وظیفه خود یعنی برخورد با متجاوز عمل کنند

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی نیروهای مسلح در ادامه سخنانش تصریح کرد: عربستان بطور قطع در جامعه جهانی مورد سرزنش جدی قرار خواهد گرفت و امیدواریم سازمان‌های بین المللی و جهانی به حداقل وظیفه خود که برخورد با متجاوز و اشغالگر است، عمل کنند. اطلاعات میدانی که درباره تحولات منطقه در اختیار داریم، حاکی از آن است که هر روز که می‌گذرد مقاومت منطقه و شکل‌گیری یک دفاع میان مدت و درازمدت در میان مردم در بخشی از نیروهای مسلح این کشور بیشتر می‌شود.

خطاهای دیپلماسی عربستان نسبت به ایران، دامن او را می‌گیرد/آشنایی مردم منطقه باحقانیت جمهوری‌اسلامی چالشی برای آینده عربستان است

وی در پاسخ به سؤالی دیگر در خصوص دیپلماسی عربستان و برخورد با زائران ایرانی توضیحاتی داد و گفت: طی سال‌های گذشته به ویژه یکی دو سال اخیر، اشتباهات فاحشی توسط عربستان در مواجهه با جمهوری اسلامی مشاهده شده است. این اشتباهات منجر به خساراتی برای کل منطقه شده بخصوص در دراز مدت خطاهایی که دیپلماسی عربستان نسبت به جمهوری اسلامی دارد، دامن عربستان را خواهد گرفت. هرچه می‌گذرد مردم منطقه نسبت به حقانیت رفتار جمهوری اسلامی بیشتر و بهتر آشنا می‌شوند و این یک چالش اصلی برای آینده عربستان سعودی خواهد بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409144

برچسب‌ها