خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

یک سخنگوی ناشناس پنتاگون اعلام کرد حضور شورشیان داعش در افغانستان موضوعی کم اهمیت است.
این در حالی است که روز شنبه، آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد شورشیان داعش می توانند اوضاع در افغانستان را تحت تأثیر قرار دهند زیرا در تلاش برای گسترش نفوذ خود هستند و می کوشند افراط گرایان محلی را به خود جذب کنند.
سخنگوی پنتاگون در عین حال اذعان کرد واشنگتن از پیوستن برخی از اعضای گروه طالبان به زیرشاخه های گروه تروریستی داعش اطلاع دارد.

او افزود آمریکا این موضوع را زیر نظر دارد که آیا این گروه های جدید تأثیری قابل توجه بر اوضاع در افغانستان خواهند داشت یا خیر اما تاکنون پنتاگون تنها گزارش هایی درباره سربازگیری گاه و بیگاه داعش در افغانستان دریافت کرده است.
طالبان گروهی افراطی و شورشی است که در افغانستان و پاکستان فعالیت می کند و عامل شمار زیادی از حملات علیه مقامات و غیر نظامیان در این دو کشور شناخته می شود. در سال 2014، این شبه نظامیان فعالیت های خود را در افغانستان و در بحبوحه خروج نظامیان بین المللی از افغانستان شدت بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، داعش گروه تروریستی است که به سبب نقض گسترده حقوق بشر مشهور است. این شبه نظامیان در حال حاضر بخش های گسترده ای از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل خود دارند . گروه های مسلح در چندین کشور دیگر نیز با اعلام هم پیمانی کرده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =