نمایندگان از پاسخ وزیر ارتباطات قانع نشدند/کارت زرد مجلس به واعظی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قانع نشدند.


به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز (سه شنبه) برای پاسخ به سوال نصرالله پژمانفر و مرتضی آقا تهرانی نمایندگان مشهد و کلات و تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس آمد، نتوانست سوال کنندگان و دیگر نمایندگان را قانع کند.

واعظی در این جلسه در مورد دلایل توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت توسط وزارت ارتباطات بدون پیوست فرهنگی و قبل از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی توجهی به ظرفیت داخلی به نمایندگان توضیحاتی را بیان کرد.

وی همچنین در مورد علت ابلاغ نشدن ضوابط بهره برداری از اینترنت تلفن همراه به نمایندگان توضیحاتی را مطرح کرد.

در رای گیری مجلس از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه، 99 نماینده رای مخالف و 11 رای ممتنع دادند. تنها 70 نماینده پاسخ های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را قانع کننده دانستند.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات پس از وزارت نفت پردرآمدترین وزارتخانه است که بالغ از پنج میلیارد تومان درآمد دارد که 100 درصد آن قابل تحقق است.

وی افزود: در بحث شبکه ملی اطلاعات که می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند مجلس هر سال عدد و رقم زیادی بابت این موضوع پیش بینی می کند اما وزارت ارتباطات بجز چند اسلاید و پاورپوینت چیز دیگری به مجلس ارایه نمی دهد و آنچه ما مشاهده می کنیم این است که کار بیش از پنج درصد جلو نرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینترنت امری ضروری و جدایی ناپذیر برای زندگی امروز مردم بشمار می رود اما اینترنت ما امروز همراه با شبکه ملی اطلاعات نشده است و این موضوع موجب تحمیل هزینه ای زیاد برای کاری بی کیفیت به مردم شده است و ما 10 برابر آنچه ارایه می دهیم هزینه به مردم تحمیل می شود.

پژمانفر اظهارداشت: اینترنت خارجی با قیمت بالا و کیفیت پایین و بدون هیچ مدیریتی به مردم ارایه می شود؛عدم شفافیت در زمان بندی و مفهوم شبکه ملی اطلاعات، عدم روشن بودن سیاست دولت در قبال آن و دیگر سوالات از جمله سوالات ما در این زیمنه است.

وی با بیان این که پاسخ قانع کننده ای در برابر این سوالات دریافت نکرده ایم، خاطرنشان کرد: به دلیل این مسایل ما امروز برای ارایه اینترنت به مردم دست در جیب آنها می کنیم.

در ابتدای رسیدگی به سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی به این سوال در این کمیسیون توسط حجت الاسلام و المسلمین طاهری مجلس قرائت شد.

همچنین محمود واعظی، وزیر ارتباطات در ابتدا گفت: توسعه پهنای باند در راستای اجرای دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک است.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: طراحان سئوال معتقدند بر اساس برنامه پنجم، نباید پهنای باند اینترنت انجام شود، در صورتی که طبق برنامه پنجم باید پهنای باند همراه با پیوست فرهنگی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص به ما دو ضابطه ابلاغ شده است که باید بر اساس آن کار کنیم، گفت: خدمات پیام چند رسانه‌ای و ضوابط ناظر بر میزبانی و تبادل اطلاعات در شبکه‌های ارتباطاتی دو ضابطه ماست و کلیه فعالیت‌های وزارتخانه بر اساس این دو ضابطه انجام شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ماموریت ما توسعه پهنای باند است، گفت: در هیچ جای قانون به ما ابلاغ نشده است که پهنای باند را گسترش ندهیم. ما در پروژه‌های مختلف از تجهیزات داخلی استفاده کرده‌ایم. پیش از این تنها ۱۰ درصد کاربران اینترنت از محتوای داخلی استفاده می‌کردند و ۹۰ درصد از محتوای خارجی اما امروز با راه‌اندازی مراکز داده‌ها، ۳۵ درصد مردم از محتوای میزبان‌های داخلی استفاده کرده و ۶۵ درصد از محتوای خارجی استفاده می‌کنند.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =