ولایتی: سعودی‌ها شکست می‌خورند/ فکت‌شیت آمریکا تفسیر خلاف از برداشت آن‌ها از میدان گفتگوست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: آل سعود در یمن محکوم به شکست است.

به گزارش نسیم، علی اکبر ولایتی رئیس مجمع تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات یمن گفت: خواسته ایران از سعودی و حامیانش این است که دست از بمباران و مداخله در یمن بردارند، جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در یمن ندارد و این کار سعودی ها که خلاف تفکر جهان اسلام است، برخی برجستگان دنیای عرب مقالات تندی علیه عربستان نوشتند و آنها هیچ حامی جدی ندارند بلکه جهان اسلام و افکار عمومی مسلمانان از اینکه مردم یمن غریب به ٢٥ میلیون با بضاعت کم هستند ولی همواره از روحیه مقاومت خوبی برخوردارند و گناهی ندارند جز اینکه می‌خواهند سرنوشت خود وا خودشان تعیین کنند.

وی ادامه داد: یمنی ها در حل مسائل فلسطین همواره پیشتاز بودند و از آزادی فلسطین و اتحاد جهان اسلام حمایت کرده‌اند، سعودی حقی برای دخالت در آنجا ندارد، آنها بر اساس کدام قرداد بین‌المللی به خود اجازه می‌دهند در آنجا تجاوز کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تأکید کرد: اگر یک نفر ایرانی در یمن دیده شد نمیتوان گفت ایران در یمن دخالت دارد در خالی که اینگونه نیست و تمام منابع خبری دنیا گزارش ارسال کمک از سوی ایران را مخابره کرده اند، درخواست ایران از مجامع بین‌المللی این است که فشار بیاورند تا راه را برای کمک رسانی کشورهای اسلامی باز کنند، عربستان بنادر را بسته است و اجازه نمی‌دهد کمک‌های کشورهای اسلامی به یمن برسد.

ولایتی با بیان اینکه این کار سعودی محکوم به شکست است گفت: همه کشورهای اسلامی این اقدام را زشت می‌شمارند همه تلاش دارند راه‌های ارسال کمک به یمن را باز کنند.

ولایتی در خصوص بیانیه لوزان اظهار داشت: آنجه در مورد مذاکرات بود رهبری فرمودند و جمهوری اسلامی بر اساس این رهنمودها گام برمی‌دارد کما اینکه خطوط قرمز را مقام معظم رهبری باز هم مشخص نموده اند.

وی افزود: فکت شیت آمریکا تفسیر خلاف از برداشت آنها از میدان گفتگو بوده است، متن بیانیه مشخص است بندهای آن که آمریکایی ها برداشت خلاف داشته اند و منتشر کرده اند مغایر با تعدادی از بندهای بیانیه است و لذا در این خصوص مواضع ایران روشن است و مفاد آن هیچ تعهدی را برای ایران ایجاد نمیکند، و فقط یک اظهار نظر طرفین و جمع‌بندی آنهاست، و نیازی به تفسیرها برای جلب نظر افراطی های داخل آمریکاست از این کارها خود داری کند. آمریکا از تفسیرهای غلط برای جلب نظر افراطیون داخل آمریکا خودداری کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =