ایرنا نوشت:

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تعیین تکلیف نرخ سود بانکی در جلسه آتی شورای پول و اعتبار خبر داد.

ولی الله سیف روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: کاهش نرخ سود بانکی از سیاست های بانک مرکزی است که در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در این ارتباط گزارشی را آماده کرده که در جلسه گذشته شورای پول و اعتبار مطرح شده و توضیحات کلی آن در اختیار اعضا قرار گرفته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: کاهش نرخ سود بانکی را در جلسه آینده شورای پول و اعتبار دنبال می کنیم و امیدواریم در جلسه آتی بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بهار امسال شاهد کاهش نرخ سود بانکی خواهیم بود؟ گفت: حتما، قاعدتا متناسب با روند کاهشی نرخ تورم، نرخ سود بانکی هم باید کاهش یابد.

سیف تصریح کرد: ما در دوره ای بسیار طولانی در ارتباط با سود سپرده ها و تسهیلات نرخی منفی داشتیم که اکنون مثبت شده است، منتها با نرخ تورم فاصله زیادی دارد که باید حتما برگردد و متناسب شود تا بتواند قابل قبول باشد و منجر به حمایت از تولید، رشد صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال شود.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا این کاهش نرخ سود به صورت پلکانی و مرحله ای خواهد بود؟ گفت: پلکانی نه، ولی سبکی را پیش می بریم که روند آن بتواند متناسب با شاخص های اقتصادی توسط سیاستگذار که بانک مرکزی است، تنظیم شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    27 1
    بر مبنای دکترین سیف به نرخ دلار اصلا نمیشه دست زد و همه چیز در اختیار بازاره اما نرخ سود را همه کار میشه باهاش کرد. این مدت هم از مسؤول دفتر رئیس جمهور گرفته تا رئیس بانک مرکزی همه دغدغه شان شده کاهش چند درصدی نرخ سود بانکی و ارزش ریال هم که جای نگرانی نداره چون خودش به صورت طبیعی در حال سقوطه.