برانکو:تیمم باعث شرمساری نشد/کریمی از خودش ناراحت بود،به ساک لگد زد/باخت تان با کروش افتخارآمیز بود

برانکو ایوانکویچ بعد از نزدیک به یک دهه به برنامه 90 رفت و کلی سئوال بی جواب مانده فردوسی پور از جام جهانی 2006 را جواب داد.

 

برانکو ایوانکوویچ می گوید همیشه باور داشته که روزی به ایران بر می گردد. او که به برنامه 90 دوشنبه شب رفته بود به عادل فردوسی پور گفت:«من همیشه گفتم ایران وطن دومم است. 5 سال رویایی را اینجا در ایران داشتیم. همیشه دوست داشتم برگردم و ایمان داشتم که می آیم. حالا آمدم به پرسپولیس با تماشاگرانی آتشین. مطمئنم که اینجا موفق خواهم شد.»

در این چند سال دور از ایران او مربیگری باشگاهی را تجربه کرد اما آیا از سوابقش راضی بوده است؟ او در این باره گفت:« من بعد از قهرمانی در بوسان و سومی در آسیا با ایران آن هم با بردن کره که چهارم ایران بود ، از رسیدن به فینال با ناداوری محروم شدم. ما با افتخار و با قدرت به جام جهانی صعود کردیم. بعد از جام جهانی می توانستم سرمربی تیم ملی کرواسی باشم اما خودم دوست داشتم که به باشگاه ها بروم. من 28 پیروزی متوالی را با دینامو کسب کردم. دو جام آوردم و فصل بعدش هم در نیم فصل اول در صدر بودم. ولی با مدیر تیم اختلاف پیدا کردم و جدا شدم. در چین توانستم با 15 امتیاز قهرمان شوم. و سال های موفقی را کلا داشتم...»

عادل در ادامه این برنامه خواست تا برانکو از گذشته حرف بزند. او دوباره رفت به سراغ جام جهانی 2006 و بدشانسی های تیم برانکو؛«ما یکسری پیروزی خوب از بازی های مقدماتی داشتیم. این هم در امتداد بازی های ما در چین بود. قطعا یادتان هست که قبل از جام جهانی ما 4 ستاره مان در لیگ آلمان مشکل داشتند. فریدون ، کریمی ، مهدوی کیا و هاشمیان مصدومیت داشتند و خیلی آماده نبودند. من ستار زارع را به کلی از دست دادم. صباباتری هم بازیکنانی چون دایی ، یحیی و سهراب را که پا به سن گذاشته بودند را نگذاشت که به طور کامل در اردوها باشند. بعد ما رفتیم به جام جهانی به مصاف تیمی مثل پرتغال که بهترین نسل فوتبالی اش را داشت. به نظرم نتایج ما در  آلمان باعث شرم ایرانی ها نشد. همین جام 2014 وقتی برزیل 7 گل خورد یا شکست های تحقیرآمیز اسپانیا و حذف این تیم در دور مقدماتی را در ذهن داشته باشید. پس ما در جام 2006 خیلی هم بد نبودیم.»

فردوسی پور به تغییر نگاه ها نسبت به برانکو در این سال ها از زمانی که در جام جهانی 2006 همه از او انتقاد می کردند چون تیمش نتوانسته بود از گروهش صعود کند اما چند سال بعد این مربی در همه نظرسنجی ها دوباره به اوج محبوبیت رسیده بود. برانکو در این باره می گوید:«شما در این مدت دو نظرسنجی گذاشتید و در هر دوی آنها من نفر اول شدم و برای این احساس غرور می کنم. من به طرفداران ایران حق می دهم. آنها به بردهای ما عادت داشتند و باورشان این بود که باید صعود کنیم اما مشکلات را هم گفتم که چرا نگذاشت تیم از گروهش صعود کند.من تیم را که ترک کردم ، فقط 3 نفرشان از تیم خارج شد و سایر بازیکنان سن شان طوری بود که می توانستند در تیم بازی کنند. یحنی دایی ، یحیی و سهراب.»

برانکو درباره میزان شناختش از پرسپولیسی که تحویل گرفته است گفت:«الان من باید پرسپولیس را خودم از نزدیک لمس کنم. من عادت دارم تیمی باقی بگذارم که باعث خوشحالی شود. تیمی را که در این دو بازی دیدم برایم امیدوارکننده است. امسال باید فصل را خوب تمام کنیم و سال بعد بتوانیم پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برگردانیم. ایران همیشه به جوانانش معروف است. به داشتن بازیکنان جوان و پر انرژی . من مطمئنم جوانهایی را پیدا می کنیم که می توانند در پرسپولیس بازی کنند.»

برانکو درباره اینکه علاقمندان برنامه 90 به او رای داده بودند ، گفت:«به این نتایج افتخار می کنم . این مسئولیتم را سخت می کند.»

او جدایی عبدی از پرسپولیس را تائید کرد و گفت فقط کریم در کنارش می ماند و احتمالا یک دستیار دیگر هم به کادرش اضافه می شود. او در ادامه از حسین فرکی هم تقدیر کرد و گفت روز پنجشنبه با فرکی تعارف ندارد و شکستش می دهد!

برانکو درباره مالیاتش هم گفت:«با مشارکت دو طرفه ، مشکل مالیاتم را حل کردم و دوست نداشتم به دولت ایران بدهکار باشم پس این مشکل را حل کردم.»

عادل درباره نظم برانکو گفت و بعد ماجرای لگد کریمی به ساک پزشک را پیش کشید. برانکو گفت:« او عصبانی بود چون ما مجبورش کردیم بازی کند. انتظار زیادی از کریمی داشتند اما متاسفانه از یکسری مرزها نتوانست عبور کند. من هم بازیکن بودم و می توانم این حرکت ها را درک کنم. کریمی از دست خودش ناراحت بود چون من تعویضش کرده بودم!»

عادل هم گفت:«الان این را می گویید فردا هر کسی تعویض شود همین کار را می کند...» و برانکو گفت:«ولی کریمی که دیگر بازی نمی کند!

فردوسی پور حرفهایش با برانکو را با یادآوری جمله معروف خداحافظ جام جهانی ، خداحافظ برانکو را تکرار کرد و برانکو گفت:«من قبل از جام جهانی با دادکان هماهنگ کرده بودم و ضمیمه قراردادمان را امضاء کرده بودیم که بعد از آن بازی ها دیگر با تیم ملی کار نکنم.»

برانکو با دفاع از عملکرد تیم ملی کروش گفت:« تیم شما مفتخرانه از گروهش حذف شد. فقط خود آرژانتین را در نظر بگیرید که اصولا باید قهرمان جهان می شدند و بهتر از آلمان بودند. این ها تجارب مفیدی هستند برای فوتبال ایران. »

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =