دقایقی پس از انتشار تصمیم دولت مبنی بر تعلیق سفر حج عمره این خبر به تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات غربی تبدیل شد.

در همین راستا روزنامه‌ گاردین در گزارشی با اشاره به تعلیق سفر حج عمره از سوی ایران نوشت: با اوج گیری تنش‌ها میان دو کشور تصمیمی مبنی بر تعلیق سفر حج عمره از سوی دولت ایران گرفته شد. نزدیک به 500 هزار ایرانی سالانه برای انجام سفر عمره به عربستان سعودی می‌رود.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به تعلیق سفر حج عمره از سوی ایران در اعتراض به تعرض به دو نوجوان ایرانی از سوی 2 نیروی پلیس عربستان سعودی نوشت: این اقدام باعث تعمیق تنش‌ها میان دو کشور شده است، چند روز گذشته چند صد نفر از مردم ایران در اعتراض به این امر در مقابل سفارت عربستان سعودی جمع شدند که این اعتراض به صورت خودجوش بوده است.

پایگاه خبری اکونومیک تایمز نیز در گزارشی به این تصمیم دولت ایران اشاره کرد و این عمل را در اعتراض به اقدام اخیر دولت عربستان دانست.

فکت شیت آمریکایی به هیچ وجه چارچوب مذاکرات نیست

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: فکت شیت آمریکایی همانطور که مکررا بنده گفته ام و اعضای تیم مذاکره کننده بر آن تاکید کرده اند به هیچ وجه بیان کننده چارچوب مذاکراتی که کرده ایم، نیست.

 

حمید بعیدی نژاد عصریکشنبه در حاشیه همایش 'از ژنو تا لوزان' که در دانشگاه آزاد علوم پزشکی برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره انتشار فکت شیت توسط آمریکا و تأکید مقامات این کشور بر درست بودن این فکت شیت و اینکه پای تک تک بندهای فکت شیت خود می ایستند گفت: طبیعی است که آنها پشت فکت شیتی که آن را منتشر کرده اند، بایستند، اما آن فکت شیت مورد تأیید ما نیست و روایت ما متفاوت است که در اظهارات مسئولانمان تبیین و تدوین شده است.

 

جانشین فتاح در بنیاد تعاون

سرتیپ پاسدار احمد وحید دستجردی با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد تعاون و جانشین مهندس پرویز فتاح منصوب شد.

به گزارش سپاه نیوز، آیین تکریم و معارفه مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه روز دوشنبه با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان، مدیران و مسوولان بنیاد تعاون برگزار شد.

مهندس فتاح مدیر عامل سابق بنیاد تعاون سپاه در این مراسم رضایت بندگان را از نشانه های جلب رضایت الهی برشمرد و گفت: افتخار ما این است که ولایی، پاسداری و ارزشی عمل کرده و نگاه اعتقادی را در کارها مورد توجه قرار می دهیم.

 

جزئیات جلسه دولت و مجلس از زبان عضو هیات رئیسه مجلس

 عضو هیات رئیسه مجلس در مورد نشست اخیر دولت و مجلس اظهار نظر کرد.سبحانی نیا گفت: در این جلسه دیگر مانند گذشته  در مورد کمیسیون ها و موضوعات تخصصی روز بحث نشد و روسای فراکسیون های رهروان، اصولگرا و اقلیت سخنرانی کردند که صحبت های آنان حول محور موضوعات متفاوتی بود. مسئله مذاکرات هسته ای یکی از مهمترین محورهای سخنرانی نشست بود.

 وی افزود: آقای حداد عادل در این نشست مطرح کردند که" اگر دغدغه ای وجود دارد به معنای مانع تراشی نیست، بلکه دغدغه و دلواپس بودن این قضیه یک واقعیت محسوب می شود .هر دلواپسی ،سنگ اندازی  و مشکل تراشی بر سر راه مذاکرات هسته ای نمی تواند باشد. به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس هم که نیروی ما به جبهه می رفت ما دغدغه این را داشتیم که بتواند آنجا موفق عمل کند. "پس در همه مسائل این دغدغه ها وجود دارد.حضرت آقا هم فرموندند که با منتقدین در مورد مذاکرات باید با صبوری رفتار کرد و به دلواپسی آنها اهمیت داده شود.

لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران

 

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی حکمی ممنوعیت تحویل سیستم موشکی اس 300 به جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه اعلام کرد که اجرای قرارداد تحویل سیستم موشکی اس-300 به ایران را در سال 2010 تحت فشار غرب به دنبال تحریم ها علیه ایران، متوقف کرده بود اما قدرت های جهان و ایران در حال حاضر به یک توافق موقت دست یافته اند.

آخرین جزئیات حادثه شیراز

رحمانی‌فضلی با اشاره به حادثه شیراز گفت: یک بررسی دقیق، میدانی، اسنادی و مصاحبه‌ای داشتیم که نهایتا هشت نفر به عنوان متعرض و دو نفر به عنوان قصوری به قوه قضاییه معرفی شدند که این ۱۰ نفر با وثیقه آزاد شدند. گزارشی هم به رئیس‌جمهور داده شده و ایشان دستورات لازم را برای پیگیری به قوه قضاییه و وزارت اطلاعات برای کشف و شناسایی افراد سامان‌دهنده این موضوع، داده‌اند، چرا که باید کسانی که باعث بروز چنین حادثه‌ای بودند نیز مشخص شود.

 

 واکنش فرمانده سپاه به سخنان هاشمی

فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به بخش دیگری از سخنان مطرح شده در همایش بانوی انقلاب، تأکید کرد: بدانیم دلواپسان با شنیدن این اظهارات، از این‌گونه افراد محکم‌تر، مؤمنانه‌تر و هوشیارانه‌تر در همه صحنه‌ها همچنان از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهیدان دفاع خواهند کرد و ادامه این سخن‌پراکنی‌ها تنها موجب افزایش نفرت جامعه از آنها می‌شود و این سیاه‌نمایی‌ها فقط بذر تردید در دل مسئله‌دار‌های انقلاب می‌پاشد و مردم مؤمن و انقلابی ما آن‌قدر آگاه هستند که بتوانند قضاوت‌های دقیقی داشته باشند. آنها خالق 9 دی بوده‌اند، در 22 بهمن‌های انقلاب حماسه‌های باشکوه آفریدند و قبلاً طراحان این‌گونه سیاه‌نمایی‌ها را منزوی کرده‌اند، همان‌گونه که نمایندگان خبره آنها اخیراً چنین کردند.

/212 17

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408993